Genfben debütál a hibridhajtású Toyota Yaris
Első képeken a Toyota Yaris Hybrid
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
1,5 literes benzinmotorhoz csatlakozik a kicsinyített Hybrid Synergy Drive rendszer, az autó belső méreteit nem befolyásolta a hibridesítés.
A Toyota Hybrid Synergy Drive rendszere kisebb villanymotorral, akkumulátorral és kiegészítő elemekkel érkezik, mint az Auris Hybridben, tömege körülbelül 20 százalékkal alacsonyabb, és ezzel sikerült elérni, hogy a takarékos és kíméletes hibrid Yaris bel- és csomagtere pontosan ugyanakkora maradjon, mint a hagyományos motorral szerelt változatoké.
A HSD rendszer 1,5 literes benzinmotorhoz kapcsolódik, kizárólag a villanymotor erejére támaszkodva az autó körülbelül 2 kilométer megtételére képes. A nagyjából 100 lóerős apróság végsebessége 180 km/h körül alakul, a 100 km/h-s sebességet 12 másodperc alatt éri el állórajttal.
A Yaris Hybrid CO2-kibocsátása 99 g/km körül alakul, és annak ellenére, hogy a Toyota szeretné Európa leginkább megfizethető hibridjeként piacra dobni az autót, de a légkondicionálót és a fokozatmentes CVT-váltót alapáron adják hozzá.
Kiskopasz ficskám, hozzád teljesen méltó módon ennél nagyobb egetverő baromságot nem is mondhattál volna:
[i]Ezért írtam korábban hogy ez a hibrid rendszer egy vadhajtás/technológiai zsákutca, mert nem elég hatékony![/i]
A világ már több mint 1 évtizede sokszorosan bizonyítottan legmagasabb fokú hajtásjáncára (Toyota HSD) ilyet csak egy komplett idióta állítana. Te pontosan ezt tetted. :)))
[i]Szerintem a dízekhibridnek sokkal több értelme lenne, ha tömegesen bevezetnék a gyártók elérhető áron.[/i]
Ennél sokkal jobb “megoldás”, ha ingyen adnák a benzint! 😉 A valószínűsége kb. akkora, mint a bonyolult, nehéz, súlyosan szennyező, és abszolút zsákutcát jelentő dízelek hibridesítése. A hozzád hasonló hülyék vagy 10 éve óbégatnak a dízel-hibridek után. A szerencsétlenek még azzal sincsenek tisztában, hogy ilyenek már nagyon régóta léteznek, csak nem a személygépjárművek kategóriájában, hanem buszoknál tehergépjárműveknél. Ott még lehet némi értelműk, de a személygépjárművek között szinte soha. lsd. a katasztrófálisan megbukott Peugeot próbálkozást, vagy a garantáltan hasolnó sorsra jutó Volvo szenvedést.
No, akkor én is leírom miért vagy Te egy utolsó tetű parasztvakító lény, aki teljesen hülyére veszi az embereket, ahelyett hogy befonád a szádat és először a tényekkel kerülnél tisztába ahelyett, hogy a valósággal köszönőviszonyban sem álló rémképeiddel fárasztasz másokat:
1. Tehát ha egy megjelenés előtt álló járműre egy újságíró még nem ír fogyasztási adatokat, akkor a jármű gyártója egy parasztvakító tetű. Rendben, akkor az össze még meg sem jelent elektromos jármű gyártója is egy parasztvakító tetű, csakúgy mint az aki agyatlanul nyakló nélkül áradozik róluk (pedig még a fogyasztásukat sem tudja).
2. Már számos esetben el lett magyarázva, hogy az ajnározott 1 literes soros hibrided úgy halott ahogy van. Sokkal többet fogyasztana mint a Yaris HSD a nagyobb veszteségek miatt. Te képtelen vagy ezt felfogni és ugyanezt a hülyeséget ismételgeted újra meg újra. A Volt/Ampera hasonló hajtéslánccal rendelkezik, mi az eredmény? majdnem 2x akkora a fogyasztása hibrid üzemmódban mint a Priusnak, mindezt majdnem 2x-es áron. Mi kell hogy legyen a végkövetkeztetés ebből? Az, hogy egy utolsó tetű parasztvakító lény vagy.
3. Azért mert ez hibrid, és nem tölthető külső forrásból. Ha nem fogod fel a mi a hibridek működési elve, akkor csak ugyanez az utolsó tetű parasztvakító lény maradsz mint ami most vagy.
4. Az egy hihetetlen hülyeség, ha valaki azt hiszi hogy a kisebb motor egyenlő a kisebb fogyasztással. Maradjunk annyiban hogy kegyetenül nem értesz hozzá (és egy utolsó tetű parasztvakító lény vagy). Rendben, ha szerinted tuti hogy nem fog labdába rúgni, akkor fogadjunk, hogy többet adnak el a Yaris HSD-ből a megjelenés utáni 1 évben mint bármelyik elektromos autóból azonos időszak alatt. Ha vesztek, veszek neked abból az elektromos járműből 1 példányt, ha nyerek Te veszel nekem egy fullextrás Yaris HSD-!
5. Annyira irreleváns, hogy a legtöbb ember ezt is megnézi vásárláskor. De akár ez akár az, attól hogy közlik ezt az adatot – amúgy is kötelező közölniük – csak egy utolsó tetű parasztvakító lény gondolhatja azt, hogy ezért a gyártó cég egy utolsó tetsű parasztvakító.
Ez 5-ből semmi. Ilyen arányt az utolsó tetű parasztvakító lények szoktak előadni.
Horatius!
Rengetegszer hallottam, hogy a diesel a sokkal jobb hatásfok miatt kezd el később fűteni, és fűt gyengébben, mint a benzines. Nem ezt tapasztalom. Nem értek vele egyet. Nekem ugyanis van mindkettő. Az 1,5L-es Saxo dieselnél nem kell takarékosabb diesel, és tulajdonképpen nincs is kommon -rail ide, vagy oda. A Saxo diesel kifűti a benzinesek 90%-át az utastérben, ez biztos! Ez inkább fűtőradiátor kérdése, mintsem a diesel-benzinmotor hatásfoké.
A diesel hibridekről annyit, hogy én is nagyon sokáig vártam őket, de csak nem érkeztek meg és úgy tűnik már nem is fognak. (A Citroen hozott ki valami terepjáró féleséget, de nem hatékony igazán.)
Sokat agyaltam rajta és mérgelődtem is, hogy miért nem diesel hibrideket csinálnak, mert azoknak sokkal jobb a hatásfoka, de aztán rájöttem mos télen, hogy miért:
Azért, mert a hibrid úgy működik, hogy rengetegszer beindítja és leállítja a motort menet közben. Igazából csak városban hatékony, ott tud spórolni, ahol folyton megállni és elindulni kell + a lámpáknál várakozni. Városon kívül a hibrid szinte semmit nem spórol, csak a lassítások, gyorsításoknál tud energiát nyerni a villanymotorral.
A diesel motor a hosszú, folyamatos üzemben olyan takarékos, amikor országúton vagy autópályán mész vele sok km-t egyhuzamban. A városban, ha folyton leállítják és beindítják be sem tud melegedni üzemi hőmérsékletre és úgy a hatásfoka sokat romlik + ami a legnagyobb baj, hogy hideg motornál NINCS FŰTÉS ÉS NAGYON BELE LEHET FAGYNI TÉLEN!!! Ez a valódi oka, hogy a benzinesnek, mivel olyan rossz a hatásfoka, hogy rengeteg hőt termel, pillanatok alatt felmelegszik és rövid távokon is van lehet fűteni vele télen az utasteret. A diesel nem ilyen sajnos, pedig én is diesel párti voltam mióta az eszemet tudom, mert van határa a fogyasztásának. A benzinesének nincs, az bármennyit képes enni.
Én a Plug-IN (konnektorból tölthető) Hibrideknek látom az értelmét jövőjét a villanyautók előfutáraként, amelyekkel már 50-80km-t meg lehet tenni tisztán villamos üzemmódban, mert ezeknél tényleg csak akkor kell a benzinmotort használnod, ha nagy ritkán messzebb kell menned és elfogyott az áram. Hétköznapi használatban üzemeltetheted kizárólag elektromosan, teljes értékűen, amikor meg messzebb kell menned, akkor arra ott a benzinmotor és akkor azt tudod használni. Egyenlőre ez egy áthidaló megoldás.
Az igazi áttörés a tisztán elektromos üzemű autók lesznek majd 600-800km-es hatótávolságokkal és azzal tényleg ki lehet menni a világból! Ilyet ígér a Tesla S-modell, fel is vettek rá egy csomó előrendelést, de már 2 évet késik. Az a gyanúm, hogy a Tesla is az amerikai olajmilliárdosok martalékává vált. Nem tud továbblépni mert megveszik őket. Pénzből él mindenki, ők sem tudják függetleníteni tőle magukat.
Erről szól a film is: [b]Ki ölte meg az elektromos autót?[/b] – címmel:[url] http://www.youtube.com/watch?v=qNEKJKkoXSI%5B/url%5D
Horatius
Ezért írtam korábban hogy ez a hibrid rendszer egy vadhajtás/technológiai zsákutca, mert nem elég hatékony! Arra jó, hogy a tisztán elektromos üzemű hajtásláncokat bevezesse -előfutárként funkciónáljon- , ám ez a rendszer csupán egy állomás. Az 1.5-ös benzinmotor a villanymotor kiegészítése nélkül is hozza a gyorsulás/végsebesség paramétereket, a fogyasztást az nem képes!
Szerintem a dízekhibridnek sokkal több értelme lenne, ha tömegesen bevezetnék a gyártók elérhető áron.
Na akkor írnám, hogy miért egy utolsó tetü parasztvakító cég ez a Toyota: Teljesen hülyére veszi az embereket, ahelyett, hogy értéket teremtene.
“A HSD rendszer 1,5 literes benzinmotorhoz kapcsolódik, kizárólag a villanymotor erejére támaszkodva az autó körülbelül 2 kilométer megtételére képes. A nagyjából 100 lóerős apróság végsebessége 180 km/h körül alakul, a 100 km/h-s sebességet 12 másodperc alatt éri el állórajttal.”
1. Fogyasztást nem ír rá, pedig mindenki erre kíváncsi, nem pedig a CO2 kibocsájtásra.
2. Az 1.5-ös benzinmotor egy Yaris-ba túl nagy, elég lenne egy 800-as vagy 1000cm3-es kizárólag a generátort hajtó, kisegítő töltést végző motor bele.
3. Kizárólag a villanymotor elejére támaszkodva 2km-t képes elmenni? Miért nem csak 2 métert???? Döbbenet ez a POFÁTLANSÁG ma 2012-ben, amikor a többi gyártó igyekszik 50-80km-es elektromos hatótávolságot adni a Plug-In Hibridek mellé! Ezzel ilyen elenyésző, kimutathatatlan 1 litereket lehet spórolni, miközben az autó vételára a duplája egy diesel Yaris-nak, ami alapból kevesebbet eszik.
4. A 180km-es végsebesség egy ilyen kis autónál a mai viszonyok és szabályok között teljesen felesleges, inkább menjen csak 140-el, és legyen benne kisebb motor, hogy kevesebbet fogyasszon, több hely maradjon az akkumulátoroknak az elektromos hatótáv növeléséhez. Ezzel a 2km-el labdába nem fog rúgni az tutifix!
5. A 0-100-ra gyorsulás ma már egy teljesen irreleváns adat az autók tekintetében.
Elsődlegesen fontos a fogyasztás, az elektromos hatótávolság, a belső tér és a csomagtartó mérete.
Hiába tartós, megbízható a Toyota hibrid konstrukciója, eljárt felette az idő. Méreg drága, nem fogyaszt érezhetően kevesebbet és nem tud pár méternél többet menni elektromos üzemmódban.
Látom kopasz annyira idióta vagy, hogy az epehányást sem voltál képes csak 2 részletben beírni. 🙂
Kérdezd meg a cellatársadat hátha tud még segíteni neked mivel tudnál még nagyobb ökrot csinálni magaból és írd be azt is, te szánalmas barom. LOL! 😉
s300
Rájöttem hogy te valmilyen “zöld hibrid szekta” fundamentalista képviselője vagy, netán egy új Vallás vezetője- bár ahhoz nagyon kevés lennél agyilag- , akinek KÜLDETÉSTUDATA van!!! Ezért osztja ilyen szánalmasan az észt. Elnézve a hozzászólásaidat más témákban még meg se mukkantál (vajon miért???), csak itt vered magadat (inkább mást verj ki…. jobban járunk mi is)!!!
Elnézve az ezen az oldalon végzett munkásságodat, azt kellene megnézni hogy kivel nem konfrontálódtál még te idióta???! Olyan embereket oszottál le, akik már az oldal kezdete óta itt vannak, és normális stílusban cseréltek infórmációt egymással. A többséget már leosztottad, lehülyézted te nagyképű IGAZSÁGTEVŐ! Úgyhogy maradjunk az eredeti felállásnál, mielőtt leülsz a géphez veregesd ki, vagy szólj nekem, és én befiztelek anyúdhoz egy 3000 Ft-os fuvarra 🙂
Kedves s300 (a vége szándékosan lehányva) Mond már meg légyszíves hogy mi tartott 5 napig azon amíg ezt a szánalmas ostoba választ megszülted te barom??? Azonkivül hogy ugatsz a levegőbe, és próbálkozol a te bunkó stílusodban fenyíteni, más nem nagyon megy neked. Sokak számára hiteltelen vagy, csak vagdalkozol, légyszíves legközelebb linkelj be valamit, mielőtt az erőművekről dadogsz, mert a falra firkálni bárki tud! A szavaidnak nincs validitása kisfiam!!!
Amúgy meg bekaphatod, és elmehetsz anyádhoz ki a 4-es számú főútra 3 kilóért egy fuvarra, hogy jobban érezd magadat te kis fasz! Szívesen befizetlek :)))
Már nem lepődök meg, hogy egyik ökörséget írod a másik után.
Elmész a boltig kerékpárral és annyi utast meg csomagot is viszel magaddal mint ez? És utána ugyanezzel a rakománnyal mész még vagy 800 km-t vele 80-90 km/h-ás átlagsebességgel és 3-4 l/100 km-es fogyasztással? Nagyon jó kerékpárod lehet (vagy a koponyádban van agy helyett mosogatólé. Szerintem inkább az utóbbi 🙂
[i]800-as-ezres turbodiesel! 3,5 liter fogyasztással[/i]
És miből fog fogyasztani 3.5 litert, motorolajból? A nyócszáz-ezres kúródízeledet meg majd néha azért meg kell tolni, mert tudod nem csak leejtős utak vannak ám.
Az a jó benned, hogy halvány lövésed sincs arról, hogy miről beszélsz és annak menyire nulla a realitása, de cserébe annál magabiztosabban nyomod ki a fejedből a baromságot. 🙂
Figyelj kiskopasz! Ugyanezt a baromságot amit most kihánytál magadból mondogatták az idióták kb. egy évtizedig, aztán rájöttek, hogy akkora barmot csináltak magukból mint ide Lacháza. Azóta eltakarodtak a fenébe. Te egy utolsó tuskó maradványuk vagy, aki még csak most szeretne magából igazi nagy barmot csinálni. Gratulálok, sikerült! Csatlakozhatsz a többi hülyéhez, akik már évekkel ezelőtt porrá égették magukat ezzel! 🙂
Te itt semmit sem magyaráztál el, annyit közöltél mindössze az üres ugatáson kívül, hogy fingod sincs az egészről. Igen, Te nem tudsz semmit az egészről, mások viszont igen.
Leülhetsz elégtelen.
Mindenben egyetértek veled.
Nem vagyok dízel párti, de ez az egész hibridrendszer egy nagy rakás kaka. Gyenge próbálkozás, elmozdulás a környezetkímélőbb technika irányába, egy vadhajtás. Hosszútávon a jövő a tisztán elektromos hajtásláncé! A normálisabb gyártók, nem is kínlódnak ezekkel a hibridekkel, hanem csak az elektromos autóikat fejlesztik!!! Addig is, a belsőégésű motoroké a piac. JA, és a normális többség inkább kínlódna egy “elavult kormozó dízellel egy kisautóban” vagy egy kis benzines motorral, mint egy ilyen hibrid szutyokkal! Tudod hogy miért, azért mert a belső égésű motorokat már ismerjük -hibáikkal, előnyeikkel, és várható fenntartási költségeikkel, és az élettartalmukkal – együtt. Ezekről az általad istenített hibrid vasakról, viszont még semmit se tudunk!
És most őszintén, ki a fene akarna egy kiforratlan technológiai zsákutcát képviselő kocsival furikázni?????????
Persze tudom, hogy neked hiába is magyaráznék bármit, a korábbi hozzászólásaidból már lejött az értelmi színvonalad!
Onann veszi, hogy foggalma sincs róla:))))
Ezt honnan veszed hogy 6 liter eszik? (ami egyébként nyilvánvalóan értelmetlen). Egy motor nem önmagában eszik 6 litert hanem a fogyasztása a terhelés függvényében változik, és attól is erősen függ, hogy milyen járműbe van szerelve. Ez a motor egyébként fő elemeit tekintve megegyezik a 2. generációs Prius-ban alkalmazottal, plusz tovább van fejlesztve a 3. generációs Prius motorjánál bevezetett újdonságokkal (elektromos vízpumpa, lánc nélkül hajtás, kipuffogógáz visszavezetés, …stb). Már az eredeti Prius II-ben levő motor sem fogyasztott 6 litert, ez meg pláne nem fog, mivel a továbbfejlesztések eredményeképpen jelentősen nőtt a hatásfoka és a Yaris is jóval kisebb tömegű mint a Prius II volt. Arra lehet számítani, hogy kb-. 3-4 l/100km-es fogyasztást fog produkálni a Yaris HSD a legtöbb esetben.
Az 1 liter kis benzines kizárólag töltésre használva biztos nem lenne jó megoldás, mert akkor egy soros hibriddé válna a rendszer aminek a veszteségei nagyobbak mint a HSD soros-párhuzamos elrendezéséé, ráadásul ha kimerül az akkumulátor egy csigává válna az egész jármű, mivel a rendszer egyetlen erőforrása a kis soros 1 literes maradna.
Arról nem is beszélve, hogy a 20 km-es elektromos hatótávhoz szükséges akkumulátor már csak súlyos kompromisszumok árán férne bele a Yaris karosszériájába plusz az árat is nagyon jelentősen megdobná. Ilyen feltételek mellett ezt a kutya se venné, ellenben ami ki fog jönni nemsokára azt elég sokan fogják, ebbe igen nagy pénzekben hajlandó vagyok fogadni.
Szerintem jó, hogy hibrid lett, de leszállhatna már a Toyota erről az 1.5 l-es benzinmotorról, hiszen ez sajnos sokat (6 litert) fogyaszt a valóságban. Elég lenne bele egy 1000ccm-es kis benzines kizárólag töltésre használva és a hatótávja is lehetne 2km helyett legalább 20km, hogy legyen értelme konnektorból tölteni!
Így a gyenge elektromos hatótáv miatt eljárt felette az idő, pedig még meg sem jelent…
Fejlesztve kellene piacra dobni!
Szerintem nem csak ezt nem érted.
Ki a fene akar egy elavult kormoló dízellel szenvedni egy kisautóban, aminek a traktorhangjától kiugrik az ember az ablakon, és városban úgy megdöglik, hogy a prórolásra azon nyomban keresztet vethetsz?
Nem értem, hogy ebben a méretosztályban miért hibridesítenek?! Itt bőven elegendő egy kis turbódízel 70-80 pacival, meg még-egyszer annyi Newtonméter forgatónyomatékkal, ha már annyira a spórolós üzemre mennek!