Lebukott a kecskeméti Merci ellenfele
Első képeken a Audi A3 négyajtósa
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közel két évvel ezelőtt szedánként láthattuk először az új Audi A3-ast, ám a piacra mégis a meredekhátúak érkeztek először, s az utcán először most látott lépcsős csak idén futhat be.
Csaknem két évvel ezelőtt, 2011 márciusában először limuzinként mutatkozott be az új, nemrég tesztelt Audi A3-as, mely a piacra már meredek háttal, elsőként három, majd ötajtósként érkezett meg. Szedánként 2013 végére ígérte az Audi, s vélhetően tartani is fogja ezt, ugyanis a Carscoop kémfotósa most már közúti teszten csípte el a Genfi Autószalonon bemutatott verziótól alig különböző példányt.
Aki emlékszik még az ablakkeret nélküli ajtós A3 Concept részleteire, az tudhatja, hogy a koncepciómodellbe 2,5 literes, soros öthengeres, 408 lóerős turbómotort és 500 Newtonmétert, valamint Hadex kuplungos összkerékhajtást ígértek - ebből vélhetően a downsizing jegyében csak az összkerékhajtás marad majd kínálatban, s inkább a 2,0 literes, négyhengeres TFSI ígérkezik csúcsverziónak. A konkurencia persze kemény, az A3 Sedan fő ellenfelének számító, Kecskemétről szintén idén megérkező Mercedes-Benz CLA például 350 lóerős, szintén 2,0 literes AMG verziót is ígér, így azért nagy meglepetést mégsem fog okozni, ha az Audi is kihozza a vélhetően majd RS3 Sedan nevet kapó 2,5 literes turbós verziót. Ha már a Mercedes CLA és annak kecskeméti gyártása szóba került, két évvel ezelőtt a gyáriak még az A3 Sedan lehetséges gyártóhelyeként említették a győri Audi-üzemet, ám vélhetően nem leszünk prémium kompaktszedán-nagyhatalom, az A3 magyarországi gyártásáról egyelőre nincs hír.
Az A3 szedánként is német terméknek ígérkezik mi máson, mint az A3/Golf VII/Leon/Octavia alapját is adó MQB padlólemezen, leginkább 1,4 és 2,0 literes benzines, valamint 1,6, de talán csak 2,0 literes TDI motorokkal, 140-200, de jó eséllyel még több lóerővel, opcióként természetesen DSG automata váltóval és összkerékhajtással. Az A3-ast ismerve megelőlegezhetjük, hogy finom autó lesz, komoly csata lehet majd ebben a szinte most kialakuló szegmensben, ahol úgy néz ki, hogy szokás szerint a Mercedes többet kíván a megjelenéssel, a formával hódítani, az Audi pedig marad a technikai előadásnál, s vélhetően ez az autó is vezetve szeretteti majd meg magát. A kereskedőkhöz érkezése az év végén (egyes országokban, talán nálunk is csak jövőre) várható, de talán a háromajtós A3 után egy évvel, idén márciusban a Genfi Autószalonon láthatjuk majd az A3 négyajtósát.
Aki emlékszik még az ablakkeret nélküli ajtós A3 Concept részleteire, az tudhatja, hogy a koncepciómodellbe 2,5 literes, soros öthengeres, 408 lóerős turbómotort és 500 Newtonmétert, valamint Hadex kuplungos összkerékhajtást ígértek - ebből vélhetően a downsizing jegyében csak az összkerékhajtás marad majd kínálatban, s inkább a 2,0 literes, négyhengeres TFSI ígérkezik csúcsverziónak. A konkurencia persze kemény, az A3 Sedan fő ellenfelének számító, Kecskemétről szintén idén megérkező Mercedes-Benz CLA például 350 lóerős, szintén 2,0 literes AMG verziót is ígér, így azért nagy meglepetést mégsem fog okozni, ha az Audi is kihozza a vélhetően majd RS3 Sedan nevet kapó 2,5 literes turbós verziót. Ha már a Mercedes CLA és annak kecskeméti gyártása szóba került, két évvel ezelőtt a gyáriak még az A3 Sedan lehetséges gyártóhelyeként említették a győri Audi-üzemet, ám vélhetően nem leszünk prémium kompaktszedán-nagyhatalom, az A3 magyarországi gyártásáról egyelőre nincs hír.
Az A3 szedánként is német terméknek ígérkezik mi máson, mint az A3/Golf VII/Leon/Octavia alapját is adó MQB padlólemezen, leginkább 1,4 és 2,0 literes benzines, valamint 1,6, de talán csak 2,0 literes TDI motorokkal, 140-200, de jó eséllyel még több lóerővel, opcióként természetesen DSG automata váltóval és összkerékhajtással. Az A3-ast ismerve megelőlegezhetjük, hogy finom autó lesz, komoly csata lehet majd ebben a szinte most kialakuló szegmensben, ahol úgy néz ki, hogy szokás szerint a Mercedes többet kíván a megjelenéssel, a formával hódítani, az Audi pedig marad a technikai előadásnál, s vélhetően ez az autó is vezetve szeretteti majd meg magát. A kereskedőkhöz érkezése az év végén (egyes országokban, talán nálunk is csak jövőre) várható, de talán a háromajtós A3 után egy évvel, idén márciusban a Genfi Autószalonon láthatjuk majd az A3 négyajtósát.
A formája arányosnak tűnik. Nem tudom mennyivel lesz kisebb, mint egy A4-es, de szerintem nagy különbség nem lesz. Az új Mercedes CLA azért sokkal nagyobb dobásnak, sportosabb, formásabb kocsinak tűnik.
Sokat dob rajta ez a fólia:))))