Annyira persze nem egyedi, mint azt a CSC tanulmány ígérte, hiszen ugrott a 21 colos kerék, a futurisztikus fényszóró, a tükör és a rejtett kilincs is, de azért elég dögös, unalmasnak semmiképp sem titulálható a kecskeméti gyártású CLA négyajtós kupé
A napokban tart nyitva a Detroiti Autószalon, a Mercedes pedig már erre az észak-amerikai rendezvényre elvitt egy CLA
normál méretű prototípust, bár a második kecskeméti, nagyon vagány Benz olyan helyen áll, ahol nagyközönségnek nem, csupán az újságírók és a szörnyen fontos emberek számára látható. Hivatalos bemutatása a márciusi Genfi Autószalonon lesz, viszont előtte már a napokban, a márka berlini divatshow-ján is tiszteletét teszi.
A CLA az A-sorozat második tagja, később lesz belőle Shooting Brake kombi is
A ferdehátú
A-osztály padlólemezére épített, gyári fotóival már most csodálható négyajtós és ne feledjük, alapból fronthajtású "kis" kupé hossza 4630 mm (a
C-osztálynál tehát közel 4 centivel nyúlánkabb, majdnem 5-tel laposabb), szélessége (tükrökkel együtt) 2032, magassága 1438 mm. Tengelytávja 2,7 m. És ha már USA, akkor először az ott forgalmazandó CLA 250 adatairól hullott le a lepel: 2,0 literes benzines turbómotorja 208 lóerős és 350 Nm nyomatékú, rendelhető lesz összkerékhajtással is, váltója szériában 7 fokozatú duplakuplungos automata.
Bent olyan formájú, mint az ötajtós A-osztály, és olyan igényesnek is várható. Csomagterének méretét egyelőre csak saccolhatjuk - mondjuk úgy 450 literesre
A szenzációsan alacsony (C
w 0,23-as, a BlueEFFICIENCY típusnál 0,22-es) légellenállásúnak ígért, az Egyesült Államokban szeptembertől, Európában hamarabb, talán már áprilistól kapható CLA hátsó, független felfüggesztésének segédkeretét deformálódó elemek rögzítik, ami a gyáriak szerint kiváló vezethetőséget fog eredményezni. A korábban bemutatott
Concept Style Coupénál (CSC) kevésbé "szexi", de mindenképp dögös CLS-kistestvér ottani indulóárát 30 ezer dollárra (9 millió forint) tippelik, csúcskivitele pedig a Mercedes legújabb fejlesztésű 4MATIC összkerékhajtását szériában adó CLA 45 AMG lesz, orrában a 2,0 literes és 4 hengeres benzines turbómotor 350 lóerős és 450 Nm nyomatékú verziójával.
Egyetértek ez a kocsi nagyon rendben van. A Merci nagyot alkotott, nem véletlenül az autók királya (vagy királynője?). Főleg az itt látható bordó autó gyönyörű. A csomagtartó 470 liter, nem olyan kicsi az. Szerintem az indulóár 9 millió körül lesz. Remélem azért nem kell 15 évet várni, amíg magyar embernek is elérhető lesz.
Nem vagyok egy Mercedes fan,de ez a kocsi egyszerűen letaglózóan gyönyörű!
Az Audi steril egyenarc már unalmas,minden modelljük szinte ugyanúgy néz ki,főleg elölről.
A Bmw nagyon elment a sportosság irányába.
Az A osztállyal elkezdett új designirány telitalálat,remélem a többi merci is hasonló lesz előbb-utóbb.
A belseje minden igényt kielégít,sokkal fiatalosabb-modernebb mint eddig.A csomagtartója kicsi de ilyen formával kit érdekel?!
Örülök,hogy nálunk gyártják,bár félő hogy nem lesz belőle itthon népautó….
Örülök,mert úgy 15 év múlva talán megvehetem használtként:-)