Tarolni fog? Itt az új Mazda3

Első gyári fotókon a nagy és vagány Mazda3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatkozott az új Mazda3, és nagyon komoly Golf-riválisnak ígérkezik. SkyActiv technológia, új benzinmotor, online szolgáltatások sora, adaptív tempomat, minden lesz.


Eddig is a Golf-osztály legjobbjai közé tartozott a 10 éves Mazda3, de a most - virtuálisan - leleplezett harmadik generáció sikerre van ítélve, már ha a formájából, a szintén SkyActiv technológiás CX-5 és a Mazda6 modellekkel tapasztaltakból, illetve az első gyári fotókkal párhuzamosan publikált adatokból indulunk ki.
Hirdetés
A Kodo-stílusirányzatú, csupa hullám ötajtós kasztni méretei 4465 x 1795 x 1450 milliméter, azaz hosszra csak minimálisan (5 mm-rel), széltében már jelentősebben (40 mm-rel) nőtt a boltokba ősszel várható japán kompakt. A tengelytáv 60 mm-t gyarapodva hatalmas 2,7 méteres, a magasság 20 mm-rel csökkent. A csomagtartó bezzeg maradt relatíve kicsi (340 helyett 350 literes, bővítve 1,25 köbméteres), Mazdáék ezek szerint inkább a hátsó lábtérre gyúrtak.
Hogy mennyire fontos is lehet a 3-as, ahhoz adalék, hogy Európában minden negyedik eladott új autó C-szegmensbeli, azaz kompakt, s ez uszkve 3 millió példányt jelent. A Mazdának meg eladásai harmadát teszi ki a 3-as.
Mifelénk kezdetben négyféle motor lesz, három benzines és egy dízel. A legkisebb benzines teljesen friss fejlesztés, ő egy 1,5 literes, 100 lóerős és percenkénti 4000-es fordulaton 150 Nm-es, tehát alapból is igen nyomatékosnak tűnő verzió 10,8 mp-es 100-as sprinttel és 182 km/órás végsebességgel. Valamint 6 fokozatú váltóval. A 2,0 literes 120 és 165 lóerővel, egységesen 210 Nm-es nyomatékkal érkezik, a 2,2 literes dízel meg 150 lóerővel és 380 Nm-rel - ezekkel a motorokkal a mérsékelt súlyú (dízelként 90 kilót ledobó) Mazda3 8,1-8,9 mp között fog 100-ra gyorsulni, míg hozzájuk 6 sebességes automata váltó is rendelhető lesz.
A felfüggesztés hátul multilink, a kasztni merevsége 30%-kal jobbnak mondott, a mazdául i-stopnak hívott stop-start rendszer széria, egyes változatok az i-Eloop fékenergia-visszanyerővel is spórolnak. A légellenállási együttható 0,275. Fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok még nincsenek.
A válltérben és zajszigeteltségben is kategóriaelsőségre pályázó utastér minőségibbnek és elegánsabbnak látszik, az A-oszlop 100 mm-rel hátrébb került, hogy jobb legyen a kilátás, a kormány valamivel lejjebb pozicionált, az ülések szélesebb tartományban állíthatóak. Az extralistán Head-up display, adaptív tempomat, ráfutásgátló, holttérfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető is szerepel majd hiper-szuper, internetet is adó, okostelefon-kompatibilis multimédiás holmival, 7 col képátlójú érintésérzékeny kijelzővel és forgótárcsás kezelővel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?