Most még koncepció, jövőre valóság: Volkswagen Golf Sportsvan
Egyterűsít a Volkswagen, jön a Golf Sportsvan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szériagyártáshoz nagyon közeli tanulmányként debütál Frankfurtban a Volkswagen Golf Sportsvan, azaz a Golf alapú kompakt egyterű.
Frissebbnek persze frissebb, már MQB-platformos, ahogyan az egy éve bemutatkozott Golf VII is. Motorpalettája is ahhoz hasonló, 85-150 lóerős, közvetlen befecskendezésű benzines (TSI) és dízel (TDI) turbómotorokat hoz. A hat egység közül az 1.6 TDI (105 LE) 3,7 l/100 km vegyes értékével nem csak e modell kínálatában, az egyterűek között is a legtakarékosabb. A Golf Sportsvan motorpalettáján egységes, hogy már a bevezetéskor mindegyik tagja megfelel majd az Euro6-os emissziós normáknak.
A Golf Sportsvan utasteréről egyelőre annyit tudunk, hogy hátsó üléssora 18 cm-es úton tologatható, ülései minden bizonnyal a Golfénál magasabbra helyezettek. Csomagtere ülésdöntéssel (még nem publikus, hogy mennyiről) 1500 literesre bővíthető. Mindegyik verzióhoz jár majd a csomagtér (küszöbmentes nyílást adó) álpadlója, ahogyan az 5 colos műszerfali érintőkijelző, a fékdifferenciálzáras ESP, az elektromos rögzítőfék, a hét légzsák és a másodlagos ütközéseket elkerülő biztonsági fékrendszer, valamint a légkondicionáló is.
Felárért mindaz elérhetőnek ígérkezik, ami a Golfhoz van: távolságtartós tempomat, holttérfigyelés, automata parkolórendszer, sávtartó elektronika, adaptív lengéscsillapító egyaránt szerepelhet majd a valamikor jövő év közepén piacra lépő egyterűben.
Mindenki ilyet vegyen inkább mint franciát !
Miért pont 4,5 m? Az Uno Van és a Punto Van még ennél is kisebb…
Sportsvan név elég félrevezető. A van valahol a 4.5m hossznál kezdődik. A Golfnak eleve ilyennek kellene lennie mint ez, egy tágas, ki- beszállás kényelmes, igazi családi autó.
A jelenlegi Golfot magassága alapján simán akár Golf Sport – nak is nevezhetnék .
Attól lesz majd Sportsvan egy Golf Plus, hogy raknak bele egy TSi mocit? 😀 Ehhez szerintem nem kell koncepciót építeni, mert a leírás alapján túl sok különbség nincs az Plus és e között, illetve külsőre sincs benne semmi sportosság. Még ha kapott volna egy GTi optikát akkor már inkább!