Mint mindig, most is a csomagoláson múlik minden. A Toyota repülő autója esetében szó szerint, hiszen ez szabványa lényege
Jelenleg csak kis sorozatban készülnek repülő autók, már ha egyáltalán sorozatgyártásnak nevezhető az évi legfeljebb néhány száz darabos mennyiség. Ám, ha egy olyan gyártó foglalkozik ezzel a témával, mint a Toyota, akkor esély lehet arra, hogy egy napon akár hétköznapi közlekedési eszközzé váljon a repülő autó. A japán gyártó 2014 végén beadott, de csak most nyilvánosságra hozott szabadalma mindenesetre az átalakulásban, illetve a szárnyak kialakításában mutat újat. A több elemből összeálló szárnyak ugyanis összehajtogathatók és teljes mértékben eltüntethetők az autó utastér mögötti csomagtartójában. Ugyanígy természetesen a felszállás előtt is innen hajtogathatók ki a repüléshez nélkülözhetetlen kellékek. E megoldás előnye, hogy autóként így jóval áramvonalasabb a jármű formája, mint a hasonló kétéltűeké. Ráadásul a karosszéria rugalmasan alakítható váza jóvoltából a hátsó, szárnyakat rejtő rész vonalai szintén módosíthatók, ami a repülési tulajdonságok szempontjából is előnyös.
A Toyota megoldásának szintén előnye, hogy földi közlekedési eszközként valóban autóformát mutat a jármű, semmint valamilyen fura csodabogarat
Persze más cégek is dolgoznak a repülő autón, például mindjárt
itt a közeli Szlovákiában, akárcsak a Google-alapító
Larry Page két cégénél, nem beszélve a
Terrafugia fejlesztéseiről.