Csak 600 lóerős és V8-as lett a Continental GT3
Egy tonnától szabadították meg a Bentley Continental GT-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bemutatkozott a Continental GT3, amivel a Bentley visszatér a versenysportba. Nem annyira erős, mint vártuk, cserébe 1,3 tonna a súlya.
Goodwoodban, a sebesség fesztiválján mutatkozott be az a Bentley, amelyről tavaly párizsi beharangozásánál még azt sejtettük, hogy 12 hengeres lesz a motorja, de aztán bő egy hónapja kiderült, minden bizonnyal "csak" V8-as hajtja a brit márka motorsportos visszatérését megtestesítő Continental GT3-as szörnyeteget. Méghozzá a Győrben készített ikerturbós, 4,0 literes, szériában 507 lovas blokk potom 600 lóerővel. És versenybenzinnel tankolva. Számos egyéb műszaki paramétert még most sem hoztak róla nyilvánosságra, de azt már tudjuk, hogy a közel 5 méter hosszú, több mint 2 méter széles és alig 1,35 méter magas kupémonstrum üres tömege 1,3 tonna alatti.
Bizony, a súlyos luxuskocsiból kvázi pillekönnyű túragép lett azáltal, hogy az M-Sport műhelyében kidobáltak belőle minden fölösleges holmit, az acéllemezeket meg szénszálas műanyagokkal helyettesítették. Reszeltek a súlyelosztáson (52:48), leültették a keményített, állítható gátlós, kettős keresztlengőkaros futóművet, merevítettek a kasztnin. Szénszálas a kardántengely, szénszálas az ülés is. A váltó Xtrac 6 fokozatú szekvenciális, a fék (elöl 6, hátul 4 dugattyús Brembo acéltárcsákkal) és a kuplung is versenyspecifikus. Hajtás nyilván hátul, ahogy a részlegesen önzáró differenciálmű is hátul figyel (a váltóval együtt).
Az elegánsból brutálissá varázsolt GT3 jövőre debütál a pályán - FIA Blancpain futamokon Lamborghinik, McLarenek, Merecedesek ellen. Az alábbi videón tempó még nincs, némi hang viszont már akad.