Ez a világ legerősebb limuzinja
Dodge Charger SRT Hellcat: 707 LE, 880 Nm
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Dodge a Challenger kupé után a Charger szedánnak is bemutatta szerény 707 lóerős SRT Hellcat verzióját. Csodás képek, ízelítő videók.
Az izomszakos Dodge röviddel azután, hogy kihozta a Challenger SRT Hellcat überkupét, a Chargernek is bemutatta a Hellcat verzióját. Hasonlóképp 707 lóerős és 880 Nm nyomatékú V8-as, kompresszoros 6.2-es HEMI motorral. A váltó 16 századmásodperc alatt gangoló 8 fokozatú ZF automata. A bitang légbeömlőkben gazdag, amúgy nem valami hivalkodó külsejű Charger SRT Hellcat így a világ legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású szedánja - 100-ra kb. 3,8-3,9 mp alatt gyorsulhat (nem hivatalos adat), elektronikai korlátozástól mentes végsebessége 328 km/óra, a negyedmérföldes sprinten 11 mp-es időre képes, a 0-160-0 produkció 13 mp-et sem igényel, ja és hajtás "természetesen" hátul. Lehet is szépen gumit füstölni, mutatja az alábbi videók közül a második.
A gyárilag brutális muscle car 20 colos kovácsolt könnyűfém felnijein 275/40-es Pirelli P Zero abroncsok várják részben szomorú sorsukat, jelesül, hogy az aszfaltba kenődjenek. A fék Brembo-féle gigantikus 390 mm átmérőjű tárcsákkal, elöl 6, hátul 4 dugattyús nyereggel. Közben bármily' fura, a Challengernél mintegy mázsányival nehezebb, több mint 2,1 tonnás, negyedmérföldön 2 tizeddel mégis fürgébb Charger pokoli macska menüjében Eco üzemmód is van. A fogyasztását mondjuk még nem közölték, de mindegy is.
Egyébként az erőnek az ő uralásához két kulcs jár: az eszement 707 paripa egy piros kulccsal van meg, a feketével bezzeg "csak" 500 lovat kap az óvatoskodó sofőr, illetve második fokozatból startolást. Továbbá PIN-kódos védelemmel is lehet élni, hogy percenkénti 4000 fölé ne foroghasson a motor, hogy a váltó eleve alacsonyabb régiókban kapcsolgasson föl, míg a sportos programok felejtősek, a manuális váltás is, a futómű a legpuhább, az ESP figyel és vigyáz, kiiktathatatlan, mint a rajtprogram is, hihetetlen... A boltokba jövőre kerül az olasz-amerikai sportoló; még nem tudni, milyen árcédulával.
Igaza volt, elírás történt, javítva lett, köszönjük.
Talán , ha pontosabban olvasnál, nem írnál ilyen hülyeségeket…..
……hátul 4 dugattyús nyereggel……
707 lóhoz kell egy pár nyereg… 🙂
“A fék Brembo-féle gigantikus 390 mm átmérőjű tárcsákkal, elöl 6, hátul 4 nyereggel.”
Nyereggel? Talán elírás lehet. Csak, mert én eddig 1 nyerges, több dugattyús fékekről hallottam…