Németországban 2,4 millió TDI mindenképp szervizbe kell menjen
Dízelbotrány: Németországban kötelezően visszahívják a TDI-ket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már biztos, hogy Németországban az összes, a Volkswagen dízelbotrányában érintett modell szervizbe kell vonuljon egy szoftverfrissítésre.
Miután kitudódott, hogy a Volkswagen-konszern az EA 189-es dízeleknél az emissziós normák teljesítéséhez olyan szoftveres trükköt alkalmazott, ami a mérést felismerve az előírásoknak megfelelő emissziót ad, normál üzemben azonban annál jelentősebb nitrogén-oxid kibocsátás adódik, a vállalat összesen több mint 11 millió autót kényszerül visszahívni.
Németországban 2,4, Euróban 8,5 millió autó érintett, hazánkban pedig több mint 35 ezer. Érdekesség, hogy a német hatóságok pontosan annyira kemények a Volkswagennel szemben, mint az amerikaiak. Kötelező visszahívást rendeltek el, azaz műszaki vizsgán például kérhetik majd a szoftverfrissítés megtörténtének igazolását.
Miként arról korábban beszámoltunk, a visszahívás természetesen nemcsak a Volkswageneket, hanem a konszern egyéb autóit is érinti, amelyekbe az említett TDI-motorok kerültek.
Szoftver frissítést külön kérés nélkül is csinálnak az autókon az időszaki szervizeken, ez nem újdonság. Ez a buli arra jó a szervizeknek, hogy egy csomó forgó-kopó alkatrész cserét előrehozassanak a használókkal, ha már úgyis szervizen van az autó.
A szerviz tehát nyer a bulin, még akkor is, ha a behajtás száma váratlanul nő meg. Sokan fognak ebből a játékból jól keresni. 😀
“ő nem erre a mozira vett jegye” úgy van, van aki már perel…és sajnos, nem sajnos, de igaza van. ennyi.
Úgy emlékszem egy német nő ezt már megtette, azaz bíróságon mondta, hogy nem ilyen fogyasztást ígért a gyártó. A bíróság neki adott igazat a vw-nek vissza kellett fizetnie a teljes árát a kocsinak.
Amikor anno a Toyotának volt a gázpedál-fiaskója, senkit sem kellett külön felszólítani, hogy menjen el a kocsijával a szervízbe, mert mindenki iszkolt a műhelybe, mint akit p*csán lőttek…mert meg voltak ijedve, hogy “jaj, az én kocsimban is baragadhat a gázpedál, én is meghalhatok”. Ez a mostani botrány itt Mo.-on nem sok vizet zavar olyan szempontból, hogy az átlagfelhasználót nagyon nem érdekli, mit pufog ki a kocsija, ellenben a kis fogyasztás már nagyon is…majd hőbörögni fognak, hogy dehogy viszem vissza ilyen bagatell dolog miatt – na, nekik kell egy csattanós válasz: mégpedig az, hogy nem te döntöd el, barátom – kötelező, és kész. Keményen kell fellépni, ez a megoldás.
“Na ezért leszek kiváncsi, hogy egyrészt mivel fogják a tulajokat rávenni a frissítésre,”
Egyszerüen,amennyibe nem viszi vissza szoftver frissítésre a gépjárművet kivonják a forgalomból.
Jaaa hogy a tulaj majd lázadozik hogy ő nem erre a mozira vett jegyet. Bíróságon lehet majd reklamálni aztán a bíróság majd dönt. Nem lesz egyszerű a történet. Szerintem hoszabb távon fog majd kihatni a használt autók eladására is.
Azért azt a mérést érdemes egy picit részletesebben megnézni. A teljesítmény csúcsa, valóban csak 2 LE-vel csökken, viszont egy jóval keskenyebb sávban, jellemzően jóval magasabb fordulaton jön meg a teljesítmény, és az alacsonyabb tartományban elmarad egy jelentős teljesítménytartalék. Ami ennél is fájóbb lesz a tulajoknak, az a nyomatékgörbéből adódik, ami viszont jelentősen kb. 300-ról 250-re csökken, az adott motornál, és az is csak egy jóval magasabb fordulatszámon. Ebből egyrészt az következik, hogy jóval gyengébb lesz, és magasabb fordulatszámon kell járatni majd a motort, ami viszont jelentősebb fogyasztást eredményez, rosszabb menettulajdonságok mellett! Ez pedig szintén jelentősen megnöveli a károsanyag kibocsátást! Arról már nem is beszélve, hogy ha a “mérés” szoftver lesz az állandó aktív vezérlés, akkor a mérés alatt talán, fogja tudni remélhetőleg az elvárt értékeket, viszont az életszerű körülmények között, garantáltan nem fogja tudni ugyanazt! Na ezért leszek kiváncsi, hogy egyrészt mivel fogják a tulajokat rávenni a frissítésre, másrészt, ha netán megcsinálta a frissítést az autón, akkor mennyit fog az életszerű körülmények között szennyezni.
Más: Ha egy sportolót doppingon kapnak, akkor attól visszamenőleg elveszik a nyert címeket, vajon a WV-től mikor veszik vissza a”Clean Diesel” díjjat például???? Mert azért nem kicsit vicces, hogy ilyen módon kapta!!!??
Egy amerikai 4WD fékpados vizsgálat szerint az átalakítás miatt a teljesitménymaximum 1%-ot csökken. (tudom ez még nem pontos)
Máshogy lefordítva, akkor itt találkozik a tulajdonos EGYÉNI kényelmi érdeke a többség egészségügyi érdekével. Nem kérdés mi a jó megoldás: a kötelező javítás.
Ha érintett VW tulaj lennék biztosan visszavinném.
” Ez mindenkinek az érdeke.” a te érdeked, s az enyém is, ez OK. De majd magyarázd el ezt azoknak, is akiknek az autójuknál esetlegesen teljesítményvesztés lesz a végeredménye a visszahívásnak!
Ez a minimum elvárható, hogy kötelezően visszahívják! Minden országban így kell lennie. Nem szabad megengedni, hogy az emberek dönthessenek és opciós legyen a javítás. Ez mindenkinek az érdeke.