Itt a harmadik generációs, jövőre piacra lépő Kia Cerato

Dinamikus és izmos dizájn a Kia Cerato harmadik generációján

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amerikában Forte, máshol Cerato - a cee'd alapú négyajtós ma mutatkozik be a Los Angelesi Autószalonon.

Miként azt Thomas Oh, a Kia elnökhelyettese nyilatkozta, a márka legkelendőbb exportmodelljének számít az Egyesült-Államokban Forte, máshol Cerato néven ismert, a Los Angelesi Autószalonon harmadik generációjával kiállított négyajtós. A méretével a cee'd-hez közel álló, azzal azonos alapokra épülő szedán a márka szavaival élve dinamikus és maszkulin. Tény, hogy a hibridként is kapható Optimához hasonlóan karakteres és sportos megjelenésű.
Míg formáját tekintve össze nem vethető a második generációval, mérteivel nem nőtt nagyot, a most 4,56 méter hosszú limuzin 3 cm-rel nyújtózik túl elődjén, 1,78 méteres szélessége mindössze 0,5 cm-rel vállasabb, magassága pedig 15 mm többlettel lett 1445 mm. Leginkább tengelytávja nőtt, 5 cm-es toldással a kategória legnagyobbja, 2,7 méter lett.
Hirdetés

Európában minden bizonnyal dízelmotorral is kapható lesz majd az új szedán, egyelőre azonban csak benzineseit ismerjük: 1,6-os, 130 lóerős és 2,0 literes, 161 lóerős szerepelhet majd a piacra jövő tavasszal érkező Ceratóban, mely 8,5 másodperc alatt 100 km/órára érhet, 210 km/órás végsebességre lehet képes, miközben akár 6,5 l/100 km vegyes fogyasztási értékkel büszkélkedhet.
A sportosan kinéző szedán tehát menetdinamikájával sem fog szégyent vallani, s opciós ellátmánya is igen sokat ígér: akár 10 irányban elektromosan állítható, szellőztethető üléseket előre, ülésfűtést az első és a hátsó sorba is, bőr kárpitozást, nyitható panorámatetőt, kulcs nélküli nyitást és indítást, Xenon fényszórókat, kormányról vezérelhető, Bluetooth-kapcsolatos audiórendszert és persze kétzónás automata klímát is. Áráról semmi sem publikus még, ám miként a cee'd mai kiadása, vélhetően a Cerato sem abszolút értékben alacsony vételárral, hanem kategóriaelső ár/érték aránnyal kíván majd hódítani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?