Gyári képeken a 850 lóerős Dacia
Dacia Duster No Limit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Korábbi értésüléseinket immár a Renault is megerősítette és gyári fotókat közölt a Pikes Peak hegyi felfutón induló 850 lóerős Dacia versenyautóról.
Nem adott új információkat a már kiszivárgottakon kívül a Renault, de immár gyári forrásból is megerősített, hogy a június 26-án startoló Pikes Peak hegyi felfutón, volánjánál Jen-Philippe Dayraut-val indul a Duster No Limit, a nevéhez hűen korlátlan, 850 lóerő teljesítményű Dacia versenyautó. Az egyesült államokbeli versenyszabályzatok alapján a Nissan GT-R-ból származó 3,8 literes V6-ossal hajtott Duster az „Unlimited”, azaz korlátozás nélküli kategóriában indulhat, ebben egyébként súlyminimum sincs, és bármilyen gumiabroncs, váltó illetve aerodinamikai kiegészítő is használható. Ennek megfelelően a verseny Duster karosszériája üvegszál erősítésű műanyag, váltója 6 fokozatú szekvenciális, légellenállását (miként azt első fotói is mutatták) hosszasan hangolták szélcsatornában.
Néhány érdekesség a Pikes Peak-ről
Az Egyesült Államokban, Colorado államban évente rendezett 20 kilométeres verseny startpontja 2860, célja 4300 méter magasan fekszik, azaz a versenyzők a 20 kilométeres versenytávon 1440 métert kapaszkodnak fel a csak fele részben aszfaltozott útszakaszon. Az eddigi rekordot 10 perc, 1,42 másodperccel, a japán Tajima Nobuhiro állította fel 2007-ben. A tekintélyes szintkülönbség nem csak az autóknak, de a sofőröknek is komoly megpróbáltatás.
Az Egyesült Államokban, Colorado államban évente rendezett 20 kilométeres verseny startpontja 2860, célja 4300 méter magasan fekszik, azaz a versenyzők a 20 kilométeres versenytávon 1440 métert kapaszkodnak fel a csak fele részben aszfaltozott útszakaszon. Az eddigi rekordot 10 perc, 1,42 másodperccel, a japán Tajima Nobuhiro állította fel 2007-ben. A tekintélyes szintkülönbség nem csak az autóknak, de a sofőröknek is komoly megpróbáltatás.