Két mázsa mínusszal mutatkozik be a Toyota GT 86 raliváltozata
Csökkentett súllyal, plusz 50 lóerővel jön a Toyota GT 86 gyári raliváltozata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Toyota GT 86 R-csoportos raliváltozata körülbelül 250 lóerővel jön és augusztusban futja az első versenyét.
Az ADAC Rallyn fog debütálni, és bemutatkozásán túl fejlesztése is Németországhoz köthető. A kölni székhelyű Toyota Motorsport GmbH (TMG) sportrészleg fejlesztette, hogy az FIA előírásai szerinti R3 kategóriába tudjanak vele beszállni. Az R-csoporton belül az előírások szerint a 3-as alcsoportba 1,6 és 2,0 literes lökettérfogat közötti, szívómotoros kocsik tartoznak. Előírás még a kétkerékhajtás és az, hogy 1080 kilogrammnál ne legyen könnyebb a kocsi, így a gyárilag 1275 kilós GT-t sem faragták tovább. A GT 86 CS-R3 nevű autó úgy tudja ezt a súlyt, hogy egy szabványos bukókeretet is beleépítettek.
A gyári tuninggal az eredetileg 200 lóerős boxermotorból 250 lóerős teljesítményt hoztak ki. Az erőátvitelt a raliverzióban hatfokozatú szekvenciális váltóra bízták, a differenciálzár és a sportkipufogó is alap. A kereket az OZ szállítja, aszfaltra 17 colosat, murvára 15-öset. Az első ügyfelek 2015 elején kapják majd meg kész versenyautójukat, addig még a gyári példányok futnak csak tesztjelleggel.