400 lóerős, 1,5 literes háromhengeres turbómotor a Nissantól
Csodamotor a Nissantól: teljesítményarányával az F1-es gépeket alázza
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Nissan ZEOD RC-ben debütáló 1,5 literes és háromhengeres turbómotor 1 kilogrammra jutó teljesítménye nagyobb, mint egy Forma 1-es motorénak.
Azt már eddig is tudtuk, hogy a világ leggyorsabb villanyautója lesz az idén Le Mans-ban debütáló Nissan ZEOD RC, sőt, az sem újdonság, hogy ott, azaz a Circuit de la Sarthe versenypályán egy teljes (12,8) kilométer hosszúságú kört meg fog tudni tenni villannyal, az viszont csak e héten derült ki, hogy utána 1,5 literes, vadonatúj DIG-T benzines turbómotorral fog hajtani. A józanabb verzióban majd nyilván a hétköznapi Nissanokban is megjelenő versenymotor 400 lóerős lesz, 10 lóerő/kg-os arányának köszönhetően a Forma 1-ben ideén használt új motoroknál is jobb teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik; csúcsnyomatéka 380 Nm, amit 7500 1/perc fordulatnál ad le.
A 1,5 literes DIG-T motor tömege mindössze 40 kg, hosszúsága 40, szélessége 20, magassága 50 cm, fapados repülővel utazva (azaz súlykorlát nélkül) akár fedélzeti csomagként is szállítható. Remek teljesítményét, szerény fogyasztását sok más mellett belső súrlódásainak csökkentésével a Total kenőanyaggyártóval kötött stratégiai együttműködés által érte el a Nissan.
Miként azt Darren Cox, a Nissan Global Motorsport igazgatója hangsúlyozza, a Nissan lesz az első nagyobb autógyártó, amely háromhengeres motort használ egy komolyabb nemzetközi autóversenyen.
Mindenre kiterjedő dinamikus próbákat követően az elektromos és belső égésű motorral hajtott Nissan ZEOD RC a múlt héten már megtette első köreit a versenypályán, de az elkövetkező négy hónap egy mindenre kiterjedő tesztprogrammal készítik fel az idén június 14-15.-én megrendezendő Le Mans-i 24 órás versenyre.
Tudjátok mi jutott az eszembe? Hol lehet a gyártók által az alsó köbcenti határ (UTCÁN!), ami alá már ők sem mennének. Én még nem vezettem 900-as 2 hengeres turbós és 1200-as szintén turbós benzinest. Itt az alföldön kis terheléssel valószínűleg hozzák a papíron elvárt menetteljesítményeket. De nyugaton (Olaszo., Németo., stb) hegyekben fölfelé, teli tetődobozzal, 5 személlyel és teli csomagtartóval -és most kicsit messzebb is megyek- 200-250kg-os össztömegű (megpakolt) utánfutóval, boldogulnak ezek a motorok? Bár legyünk őszinték 1600 cm3 szívó benzines sem egy rakéta ezeken a helyeken.
Hová szarjak? A 80-as évek elején a BMW F1-es 1.6-os turbo motorja 850 Le-t tudott.
Nissannak megvan a bő 30 éves lemaradása.
Fő a környezettudatos autótervezés,mi?A vezérműszíj miből van?Szilikonból?RŐHEJ EZ AZ ÚJ DOWNSIZING BUZISÁG.
Teljesítmény/tömeg arány a motorra nézve? Ennek meg mi értelme van?
Nemsokára az autókban elég lesz havonta cserélni egy dipó méretű dobozt és uccú neki….
24 órás verseny üveghangon, nagyon hosszú tud lenni… Na, majd meglátjuk mit tud, nyugtával a napot.
Elég ha kibírja a 24 órás versenyt 🙂
Élettartam : első olajcseréig..