Az megvan, hogy az S-MAX már majdnem 8 éves? Pár hónap múlva az lesz, hiszen 2006-ban mutatkozott be, s csak jövőre jön az új, a második generáció. Ennek előfutárával szondáztatja a Ford a közvéleményt és a nagyérdeműt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon, s ha valami ilyesmi marad a szériakész forma (plusz a kisbuszhoz képest parádés vezethetőség sem romlik), garantált a siker
Szokás egy ilyen kasztnit sportosnak hívni, de maradjunk inkább a dögösnél vagy a lendületesnél - mindenesetre elég menő az Aston Martin-szerű hűtőmaszk, lapos szélvédő, emelkedő övvonal, lejtős tető, sok-sok él és LED, koncepciósan kis tükör, zéró kilincs, spéci panorámatető/-szélvédő, csilivili betétes hátsó betét kombó
Az arányok változatlannak tűnnek. Nőnie nem kell a kocsinak, mert a mostani is hatalmas, az utastér parádésan otthonosnak ígérkezik. Az ülések formázottsága és a műszerfal valamelyest azért tanulmányszagú és egyben vágykeltő, míg az egy mozdulattal lehajtható hátsó-középső "szükségülés" szép megoldás arra, hogy igen, van/lesz lehetőség ott is utazni (illetve vélhetően egy harmadik sorban is), viszont általában úgyis legfeljebb négyen szokás kocsiba pattanni, négynél többen ritkán
Semmi sem kristálytiszta még, de várhatóan az S-MAX kínálatában is megjelenik majd az új 4 hengeres 1.5 EcoBoost turbómotor talán 180 lóerővel és 240 Nm-es nyomatékkal. Gyártani nem Belgiumban, hanem Spanyolországban fogják, hogy mikortól, nagy kérdés annak tükrében, hogy a Mondeo-váltás évek óta csúszik. És mi lehet az S-MAX extra különlegessége, olyan szolgáltatása, ami sportos vezethetőségén túl is kiemeli a mezőnyből? A SYNC rendszernek az a funkciója, ami ellenőrzi a vezető szívverését, s ami nem csak elöl, de hátul is vizsgálja az utas vércukorszintjét
Olyan mint az új Fiestám csak hosszabba.