Így könnyű: mindössze 840 kg az új Citroën C1

Csajos helyett talán ufós a Citroën új miniautója, a C1

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Peugeot után a PSA másik márkája, a Citroën is bemutatta új miniautóját. Alapjaik jól láthatóan azonosak, arcuk más.

Csajosnak találtuk első fotói alapján a Peugeot 108-ast, most pedig befutott a PSA másik márkája, azaz a Citroën által dizájnolt és emblémázott miniautó, a C1 is. Ha valamilyen jelzőt feltétlenül rá akarunk aggatni, akkor talán ufósnak nevezhető a továbbra is csakis ötajtósként mutatott, ám 3 és 5 ajtós karosszériával is érkező miniautó.
Hirdetés

Ami viszont fontosabb lehet, hogy ez még inkább mini: 3,46 méteres hosszúsága ugyanis 1 cm-rel szerényebb a 108-asénál, szélessége ugyanúgy 1,62 méter, magassága 1,45 m, a városi autóknál különösen fontos fordulókör-átmérő dettó 9,6 méter. Ami a Peugeot-nál TOP!, az a Citroënnél Airscape, vagyis 1,8 méter hosszú, 76 cm széles harmonikaszerűen nyitható vászontető, ami mind a 3, mind az 5 ajtós verziókra rákerülhet. A vászontető harsányan a fényezéstől eltérő színű, többtónusú fényezés a karosszériára is kérhető lesz, miként az utastérben sem kell majd az egyhangúságtól félni. Nem csak személyre szabható, automata klímával, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, tolatókamerával a miniautók körében naprakészen felszerelhető is kíván lenni a C1, melynek 7 colos központi érintőképernyője Mirror Screen funkciót is kínál. A csatalakoztatott okostelefon kompatibilis alkalmazásai (akár annak navigációja, vagy a facebook) is megjelenhet azon.
Motorként csakis háromhengeres benzinesek fognak szerepelni, az 1.0 VTi 68, az 1.2 VTi 82 lóerős. A váltók alapesetben 5 sebességes kézik, opcióként kúszófunkciós, szintén ötsebességes ETG (Efficient Tronic Gearbox) robotizált is kérhető lesz. A CO2 érték mindegyik motorral 99 g/km alatti. Hitelesített adat még csak 1.2-es motorhoz van: 99 g/km, a kombinált fogyasztás utóbbival 3,8 l/100 km. Mivel a C1 meglehetősen könnyű (önsúly 840 kg-tól), az erősebbik benzinessel egészen fürge: 100 km/órára 11 másodperc alatt gyorsul.
A jövő héten Genfben debütáló új miniautó itthon csak szeptembertől lesz elérhető, a 108 és a már kapható, múlt héten tesztelt Hyundai i10 által végre egészen izgalmas lesz a miniautók szegmense.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?