Ez nem tanulmányautó, hanem a Citroën DS5 hamarosan megvásárolható szériaváltozata. A kényelmes, 4,5 méter hosszú, minden porcikájában prémiumterméknek ígért modell egyik különlegessége a Dark Chrome díszítés, amely a megszokott krómos csillogás nélkül éri el hatását
16 colos a legkisebb felni, 19 colos a legnagyobb, és a Citroën szerint elegendő a 465 literes csomagtér, mert ez egy Sportwagon - pakolni, szállítani ott a hétköznapi C5 Tourer
90 éves születésnapján indított offenzívát a Citroën, részben nem titkoltan azért, hogy az évszázados fennállást már nem csak új arculattal, de a vásárlók vonatkozásában elismertséggel is ünnepeljék. E folyamat szerves része a DS sorozat életre hívása, amely a szériamodelleken alapuló, de formájukkal, anyagválasztékukkal markánsan elkülönülő autóival a Citroën prémiumosságát hivatott képviselni. Úgy tűnik, a franciák számítása bejött, a DS3 megtalálta helyét a piacon, a DS4 esetében is kedvezőek az első visszajelzések, Frankfurtban pedig debütált a harmadikként érkező DS5. Az elegáns túraautóként definiálható típus 4,52 méteres hosszával jelentősen, mintegy 25 centiméterrel rövidebb a C5 limuzinnál, míg szélessége 1,85, magassága 1,51 méter. A forma fontosabb volt a funkciónál, a csomagtartó például 465 literrel közel sem rekorder, ám a DS5 eleve nem a hétköznapiságról szól: a mesterien rajzolt vonalak, az utastér hangulatos LED-fényei, a gondosan választott anyagok együttese a Citroën reményei szerint ünnepi alkalommá varázsolják a közlekedést.
Összesen háromféle motorral, de ötféle hajtáslánccal lesz választható a DS5, köztük a HYbrid4 dízel-elektromos kombinációval
A franciák takarékos dízeleikkel eddig is sokat tettek a fogyasztás apasztásáért, a DS5 pedig sok mindent tesz a környezet védelme érdekében is. A motorok között belépőszintet jelent az 1,6 literes, 110 lóerős e-HDi Airdream dízel, amely start-stop rendszeres mikrohibrid technológiájának köszönhetően kb. 15 százalékkal kedvezőbb szén-dioxid emisszióval rendelkezik egy hasonló teljesítményűhöz mérten - ennek sebességváltója kizárólag a robotizált félautomata EGS6 lehet. A 2,0 literes, 160 lóerős HDi tetszés szerint választható 6 fokozatú manuális, vagy 6 fokozatú automataváltóval. Benzineseknél csak a BMW-vel közösen fejlesztett 1.6 THP áll rendelkezésre, de rögtön kétféle teljesítményszinten: a szerényebb képességű DS5 mozgatását 155 lóerőre bízták automataváltóval, míg a sportosabbra hangolt verzió a Peugeot RCZ kupéból ismerős, 200 lovas verzióval büszkélkedhet, manuális váltóval.
Nem vitás, hogy a DS5 kínálat csúcsmodellje az átlagosan 99 g/km szén-dioxid kibocsátással bíró HYbrid4, amely a Citroën történetében először dízel-elektromos összkerékhajtást tud felmutatni. A hajtáslánc része az első kerekeket hajtó 2.0 HDi dízelmotor 160 lóerővel, míg a hátsó kerekeket 27 kW-os (37 lóerős) villanymotor forgatja. Négyféle üzemmód közül lehet választani. Az Auto amolyan Jolly Joker minden esetre, ilyenkor takarékos működésre törekszik a vezérlés. A ZEV nem más, mint Zero Emission Vehicle: ebben az esetben csak a villanymotor viszi az autót, a sebesség maximum 60 km/h, a hatótávolság szerény, csupán 2-3 km, de ez városi dugókban araszoláshoz azért bőven megteszi. Ha az akkuk lemerülnek, Auto állásra vált a DS5. A tengelyenként eltérő motorok "összekapcsolásával", azaz a 4 Wheel Drive esetében valósul meg a 4x4 hajtás, végezetül van a Sport, ahol a rendszer egyesíti erőit a maximális dinamizmus érdekében.
Pár éve nagyon magára kezd találni végre a Citroën. Remélem nem telepszik rá ismét a Peugeot, mert az zsákutca.