Már tavaly ősszel láttuk, de hivatalosan csak most mutatkozott be a C4 Cactus, a Citroën reformere. Azt mondják a franciák és jól mondják, hogy elég a kismillió ugyanolyan kocsiból, eredetit, valami újat akartak csinálni a változó fogyasztói igényeknek megfelelően, bátran, a széllel szemben vizelve. Kompaktot, nem fölöslegesen nagyot, de azért elég tágasat - és tessék
Ez bizony így néz ki, nem csalás, nem ámítás, nem tanulmány. A 4,16 méter hosszú autó oldalára és lökhárítóira biggyesztett Airbump betétek (légzsákok) barnában, bézsben, feketében vagy szürkében kérhetők, s elnyelhetik a kisebb koccanásokat. A cactus szélessége 1,73, magassága 1,48, tengelytávolsága 2,6 méter. Csomagtere 358 liter, önsúlya pedig mindössze 965 kg, azaz 200-zal kevesebb a C4-esénél
Van benne egy kis technospace, mint a Picassóban, s mivel még a DS-sorozatnál is különlegesebb (meg olcsóbbnak szánt), ezért kapott teljesen más nevet, olyat, ami odaszúrhat úgy a konkurenciának, mint a begyöpösödött társadalom egészének
TFT itt, érintőképernyő ott, gomb nem sok. A motorok Euro 6-osak: a legtakarékosabb dízel (1.6 BlueHDi 100 LE) gyári vegyes fogyasztása 3,1 l/100 km, benzinesből 3 hengeres 1.2-es lesz szívóként 82, THP turbósan 110 lóerővel, 4,5-4,6 l/100 km-es étvággyal. Alapból manuális, opciósan robotizált a váltó. A padlólemez a Peugeot 208/2008 nyújtott verziója, további részleteket márciusban, Genfben árul el a Citroën. A Cactus forgalmazása nálunk ősszel kezdődhet meg
Az első ülések összenőttek, B-oszlop van (a koncepcióban nem volt). A hátsó ablak csak billenthető - hasonló tömeg- és költségcsökkentő megoldás például, hogy a hátsó támla nem osztott, és az is, hogy a hővédős, UV-szűrős panorámatetőhöz nincs árnyékoló, a Citroën szerint nem is kell, olyan jó az üveg... Hogy helyet nyerjenek, alul mélyített a műszerfal, a kesztyűtartó fent van, az utasoldali légzsák meg még feljebb, a tetőben
Balra elegáns ajtóbehúzó bőrszíj, jobbra szintén stílusos kesztyűtartó. Az alapváltozat persze tuti nem lesz ennyire menő. Árinfó még nincs, viszont úgy hírlik, havidíjas fizetési mód is lesz, mint mondjuk a mobilnál: az ügyfél havonta egy előre megállapított összeget törleszt (részlet, biztosítás, szerviz egy csomagban), amire ha egy meghatározott keretnél többet autózik, akkor "ráfizet", de ha kevesebbet, visszakapja a pénz egy részét... Hogy Magyarországon is lesz ilyen finanszírozási mód, majd meglátjuk
Gyönyörű autó! majd tíz év múlva megjelenik a primitív koppintott változata,ifa-trabant-wartburg-robur németstilusban,ami bizonyára-sajnos- elnyeri Taz ízlését is.
Nagyon jol nez ki!! Hiaba citroen mindig a legmenobb es innovativabb marka volt. Persze sokan fognak ugatni, szerencsere nekik is ott vannak a dogunalmas nemet cuccok. AKi meg erzi, annak citroen 😉
Ritka ronda “autó”…