Kompakt Opelből amerikai és kínai zsebcirkáló
Buick Verano, az álruhás Opel Astra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Buick klónozza az Opel Astra nálunk még be sem mutatott szedán változatát: Kínában az Excelle GT, Amerikában a Verano kerül hamarosan a piacra.
A gazdasági világválság hatására térdre kényszerült General Motors hosszas tárgyalások után végül megtartotta holdudvarában a német Opelt, így az alábbi hír egyáltalán nem szenzáció. A nyugdíjasok márkájaként is elhíresült Buick új modellt dob hamarosan piacra Kínában, illetve az Egyesült Államokban, a legújabb Opel Astra szedán műszaki alapjain. A tervezők értelemszerűen megváltoztatták a 4,67 méter hosszú autó elejét és hátulját, de az utastérben maximum a vaskosabbra tömött ülések adnak okot gyanúra, egyébként a J-generációs Astra műszerfala köszön vissza, a kormány közepén Buick-emblémával. Ázsiában Excelle GT néven fut majd a típus júniustól, kétféle, az Opelekből jól ismert benzinmotorral: az 1,8-as 145, az 1,6-os Turbo pedig 180 lóerős. Az Amerikában árusítani kívánt változat, a Verano a napokban debütál Detroitban, az autószalonon, és 2011 negyedik negyedévben, azaz október után tervezik indítani az értékesítését, az előrejelzések szerint 21 000 dolláros (kb. 4,4 millió Ft) alapáron. A Volkswagen Jetta ellenfelének szánt modellhez csak egyetlen benzinmotort párosít a Buick, kizárólag hatfokozatú automataváltóval: a 2,4 literes, négyhengeres ECOTEC erőforrás teljesítménye 177 lóerő, maximális forgatónyomatéka 230 Nm. A tengerentúlon szokásos 0-60 mérföldes (0-96 km/h) gyorsulás kereken 8 másodpercet vesz igénybe, és a gyár szerint autópályán haladva 7,6 l/100 km a fogyasztás.