Sikertelen modelljeitől szabadul a Dodge
Búcsúzik a Dodge Caliber és a Nitro
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Öt évvel ezelőtt a Dodge úgy gondolta, érdemes amerikai stílusú újdonságokat bevezetni Európában, de a gagyi műanyag még odaát sem kellett senkinek.
Decemberben a Dodge vezetése két modell alatt is leállította a szerelősorokat: a 2006-ban bemutatott Neon-utód Caliber és a Jeep Liberty padlólemezére annak komoly hajtáslánca nélkül felépített Nitro modellek gyártása fejeződött be ezzel a lépéssel.
Egyik autó sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a gyártás legjobb hónapjában, 2008 májusában 12 856 darabot adtak el a Caliberből, idén novemberben viszont alig 1202 példányt, míg a Nitro legsikeresebb hónapjában sem tudott nyolcezer fölé menni, miközben az előző hónapban csupán 1661 fogyott belőle.
Sergio Marchionne, a Fiat-Chrylser Group elnök-vezérigazgatója sommás véleményt fogalmazott meg a gyártás leállításának hírére reagálva, kiemelve a Nitrót: "ezt az autót sohasem lett volna szabad megépíteni".
Egyik autó sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a gyártás legjobb hónapjában, 2008 májusában 12 856 darabot adtak el a Caliberből, idén novemberben viszont alig 1202 példányt, míg a Nitro legsikeresebb hónapjában sem tudott nyolcezer fölé menni, miközben az előző hónapban csupán 1661 fogyott belőle.
Sergio Marchionne, a Fiat-Chrylser Group elnök-vezérigazgatója sommás véleményt fogalmazott meg a gyártás leállításának hírére reagálva, kiemelve a Nitrót: "ezt az autót sohasem lett volna szabad megépíteni".
Izlések és pofonok, a Caliber szerintem egy klasszikus és mégis formatervezett kocsi.
Ízlés kérdése. Nekem jobban bejönnek a klasszikus autó formák mint ezek az agyon faragott sehol egy él vagy csücsök jellegtelen sablon vonalakkal nagyon megideologizált formák. Szeretnék én ennek boldog tulaja lenni! Ennek legalább autó formája van.