Mindenféle M-es BMW-k jönnek négy hengerrel, összkerékhajtással
BMW M235i xDrive, BMW X4 M és négyhengeres M3/M4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megy ám a kotyvasztás a BMW boszorkánykonyhájában. Csokorban a megerősített hírek és az aktuális pletykák, feltételezések.
A BMW bejelentette, hogy az M235i kupé és kabrió változata is jön összkerékhajtással. Nyártól kerül forgalomba Európában, egy kiszivárgott dokumentum szerint Amerika csak jövőre kaphatja meg. Hála az intelligens xDrive rendszer jelentette többlettapadásnak, 100 km/h-ig gyorsabb lett az M235i. 4,6 másodperc a sprint, azaz 0,2-vel gyorsabb, mint a csak hátsókerékhajtású verziónál. A négykerekesek gyárilag a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval lesznek szerelve. Fogyasztásként 7,8 liter várható a szabvány vegyes ciklusban, amihez 182 g/km CO2 érték társul. A motorházban nem várható változás a sima M235i-hez képest, ugyanaz a 3,0 literes, 326 lóerős, dupla turbós motor hajtja majd az xDrive-ot is.
Lesz a 2-esekben egy nem annyira sportos benzines is, a 228i a jelenlegi 220i és az M verzió között lesz teljesítményben. 245 lóerős kétliteres turbómotorja 350 Nm nyomatékkal és alapáron hatfokozatú kéziváltóval, vagy a rendelhető automatával készül majd. A 228i kupé 5,8 másodperc alatt gyorsul százra, 6,6 literes vegyes fogyasztás mellett.
Lesz M változat az X4-esből is. Közös pont a 2-essel, hogy annak a még fejlesztés alatt álló valódi M-es változatával, azaz az M2-vel osztozik majd a hajtásláncon. Az M-részleg elnöke, Friedrich Nitschke egy interjúban úgy fogalmazott, hogy jelenleg a nagyobb X5 és X6 M-re fókuszálnak. Fejlesztőkapacitásuk le van kötve, emiatt 2017 előtt nem várható sportváltozat az X4-ből. A feltételezések szerint a 2017-es start a modell ráncfelvarrásával együtt jár majd.
Megint felröppent a pletyka, hogy négyhengeres lesz a BMW M3 (és kupéváltozata, az M4). Szentségtörés kiáltják sokan, de ez butaság. Többen elsiratták az M3 nyolchengeresét is, de a tisztánlátáshoz vegyük sorba, milyen motorokkal mentek eddig az M3-ak. Az 1985 és 1992 közötti első széria (E30) az S14 motorkódú 2,3 és 2,5 literes pörgős és mára legendássá vált négyhengeresekkel készült. A teljesítményverseny jegyében a következő szériát már 3,0, később 3,2 literes sorhatossal gyártották 1999-ig. Az E46-osban az S54 jelű sorhatos 3,2 literből már 343 lóerőt hozott ki, de ez sem volt elég: az E90-be már 4,0 literes V8-ast építettek 420 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Az aktuális széria (F30/F32) újra sorhatos de két turbó lélegeztetett, így alacsonyabb fordulaton, nagyobb nyomaték és szerényebb fogyasztás mellett is erősebb lehet a korábbi V8-asnál. Hát így alakult eddig a hengerszám, és a trend azt mutatja, hogy a következő generációra már annyit fog fejlődni a feltöltéstechnika, hogy egy 2,0 liter körüli lökettérfogatú feltöltött négyhengeres is "elég" lesz az M3-ba. Carsten Pries, a BMW termékfejlesztésért felelős vezetője úgy nyilatkozott, hogy a dizájnfolyamat nem a teljesítményszint megcélzásával kezdődik. Így nem tartja elképzelhetetlennek, hogy a jövő M3-asa négyhengeres legyen, hiszen a kisebb motor miatti súlycsökkenés is jótékonyan hatna a menetteljesítményekre. Persze ez még a nagyon távoli jövő, hiszen az aktuális hathengeres turbós széria még csak nemrég indult.