Készül a Bentley versenyautója
Bentley Continental GT3: extrém sport
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Bentley Continental GT3 Concept Racer 2012-es párizsi bemutatója óta nem tétlenkedtek a fejlesztők, egy mérnökcsapat azóta is azon dolgozik, hogy egyengessék a Bentley GT3-as versenysportba való visszatérését.
Kilencven éves dicső versenymúltat koronázhat meg a GT3-as versenyautóval előrukkoló patinás brit márka. A versenysportban komoly sikereket elérő és tapasztalatokat szerző M-Sport Ltd1 szakértelmével és hozzáértésével megtámogatott gárda hat hónapja dolgozik a szupersportkocsin. A projekt vezetője az a Brian Gush motorsport-igazgató, aki 2003-ban győzelemre vezette Le Mans-ban a Bentley-t.
A korábban megszellőztetett V12-es erőforrás helyett a győri biturbó V8-asra esett a választás, a négyliteres motor erejét hatsebességes szekvenciális versenyváltó viszi át a hátsó kerekekre. Kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, négy fokozatban állítható lökésgátlók és versenyfékek teszik pályára alkalmassá a Bentley Continental GT3 futóművét. A versenyautó nem kevesebb, mint ezer kilótól szabadult meg a szériaautóhoz képest. Az összes luxust és elektronikát kidobálták a kocsiból, csak az maradt, ami a száguldáshoz elengedhetetlen és feltétlenül szükséges, könnyített ajtajai az eredetiek csupán 12 százalékát nyomják a mérlegen.
Bár a Continental sziluettje visszaköszön a GT3-as verzióról, a kasztni borítását, az ajtókat, a motor- és a csomagtérfedelet mind szénszálas műanyagból készítették kézi munkával. Az utascella természetesen megfelel a nemzetközi szövetség (FIA) biztonsági előírásainak, merevségét megduplázták. A karbon pilótaülés a crewe-i mesterek munkáját dicséri. A hamarosan elkészülő versenyautóra számos teszt vár, a műszaki adatokkal még adós a Bentley.