Hivatalos: 600 ló és 3,4 mp 0-ról 100-ra. Ez az új BMW M5
Bemutatták az új BMW M5-öt, látványosabb, mint vártuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokáig húzták a bajorok a BMW fanatikusok idegeit, ugyanis először májusban jelentek meg hivatalos kémfotók a legerősebb ötösről, most végre lepel nélkül is bemutatkozott.
Számos információ napvilágot látott már korábban az új M5-öst illetően, most viszont minden hivatalossá vált. A bajorok hivatalosan is bemutatták az új M5-öst, jövő hónapban már Frankfurtban is látható lesz. Egy M-es modellnél többnyire a hajtáslánc a legérdekesebb, lássuk mi került az új M-es szörnyetegbe. A blokk a már megszokott 4,4 literes V8-as duplaturbós, amelyből immár 600 lóerőt préseltek ki a mérnökök. Forgatónyomatéka 750 Nm. A hajtás az M5 életélben most először jut el nyolcfokozatú automatán és összkerékhajtáson keresztül az aszfaltig.
A 0-100 km/órás sprintet minden eddiginél rövidebb idő alatt, 3,4 másodperc alatt teljesíti, a 0-200 km/órához sem kell több, mint 11,1 másodperc. Alapesteben 250 km/órában van korlátozva a végsebessége, M Driver's csomaggal viszont a limit kiiktatható, és akár 305 km/órával is tolhatjuk neki a német autópályákon. Kétségtelen, hogy a legnagyobb újítás az összkerékhajtás megjelenése volt. A gyártó szerint ez a "legérzékenyebb" összkerékhajtású rendszernek számít a nagyteljesítményű szegmensben. Aktív M differenciálmű is csatlakozik hozzá, a legfontosabb pedig, hogy akár tisztán hátsókerékhajtású módban is autózhatunk vele.
Külső szempontjából hozza az M5 a már korábban megszokott formát. A méretes első légbeömlők, az aerodinamikus tükrök, a karbon tető és az alumínium motorháztető mellett az akár 20 colos felnik, a karbon kerámia fékek és a négy kipufogó árulkodik arról, hogy a csúcsmodellel van dolgunk. A belső szintén lenyűgöző. M-es kormány, Merino bőrkárpit és exkluzív alumínium betétek különböztetik meg a hétköznapi társaiktól. Az ülés elég robusztusra sikerült, akárcsak a váltógomb, melynek tetején kapott helyet a keménységét és gyorsaságát szabályozó gomb.
Előzetesen már többen aggódtak amiatt, hogy az összkerékhajtás miatt nehezebb lesz, mint elődje, ez azonban nem igaz. Az új M5 1855 kg-ot nyom, így közel 100 kg-mal könnyebb, mint a kifutó F10-es modell. Az új M5 Németországban 117 900 euróról (kb. 36 millió forint) indul. Az értékesítés szeptemberben startol, az első példányok jövő tavasszal érkeznek a kereskedésekbe. Indulásként egy First Edition csomagot is kínál a BMW, amely matt bordó fényezést, 20 colos felniket, zongoralakk fekete belső díszítőelemeket kínál. Utóbbi 400 db-os limitált szériában érkezik, és plusz 19 500 euró (kb. 6 millió forint) felárat kérnek érte.