A Ford varázsolt egy új Galaxyt

Bemutatta a negyedik generációs Galaxyt a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mágia a köbön. A reklámfilmben illuzionista varázsol Galaxyt, a Galaxy meg elektromos ülésállítással készül ledöngölni a konkurenseit.


Az európai egyterű-bumm egyik első terméke volt a Ford Galaxy (és ikertestvér-párosa a Volkswagen Sharan és a SEAT Alhambra) első generációja, ami még húsz éve, 1995-ben lépett színre. Azóta sok minden változott, de nagy egyterűek ma is fontos szerepet töltenek be az európai tömeggyártók kínálatában. Az első és a második, 2000-ben kijött Galaxy még a Volkswagen Sharannal közös kasztnival és mechanikával készült, csak egyetlen Ford motor volt hozzá elérhető, a régi 2.3-as benzines. Az önállóságot a harmadik generáció hozta meg, amit 2006-ban, az akkoriban új Mondeóval közös alapokon hozott ki a gyár.
Hirdetés


Az újabb Sharanon kívül azonban kapott még egy riválist a Galaxy: házon belül ott van a csak ötüléses, de sportosabb és fiatalosabb S-Max. Abból tavaly már láthattuk a második generációt, most a praktikusabb és tágasabb féltestvér, a Galaxy is új ruhát öltött. A szögletesebb Galaxyn látszik a rokonság a menőbb S-Maxszal, de az is, hogy őt szánták a családosok barátjának. A Galaxy hét rendes méretű ülést kínál és az újdonsága, hogy a csomagtérben elhelyezett gombsorral nem csak ledönteni lehet az üléseit, hanem a helyükre is lehet állítani a székeket. Az üléseket ledöntve hatalmas sík felületet kapunk, a padló alatt meg van még egy 20 literes csempészrekesz.

Az új Galaxy második és harmadik üléssorában plusz egy centi fejtér jut az utasoknak és leghátul is van könyöktámasz, meg pohártartó is. A fenekük alatt meg ott a Ford többlangőkaros, teljesen független hátsó futóműve, ami a komforton túl a jó vezethetőségért is felelős. A Galaxy hajós méretei ellenére is valószínűleg kategóriája egyik legjobban vezethető kocsija lesz a modellváltás után is. A szervokormány elektromos, és elérhető paraméterezhető keménységű futómű is.

Amikor majd befut, hatféle motor közül választhatnak majd az új Galaxy vásárlói; négyféle dízel mellett két benzinest. A kínálat csúcsa az új 2,0 literes biturbó dízel, 210 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal. A blokkot kevesebb lóval és egy darab változó geometriájú turbóval is lehet kérni, 120, 150 vagy 180 lóerővel. A kisebb benzines a már ismert 1.5 EcoBoost, 160 lóerővel, de lehet kérni a 2,0 literes változatot 240 lóval. Természetesen az összes motor megfelel az Euro 6 normának, alap a start/stop rendszer, az automatikusan záródó hűtőzsalu és a motorféküzemre időzített generátor gerjesztés általi regeneratív energiahasznosítás is. Az új Galaxy fedélzetén már az új, érintőképernyős, hangutasítással is vezérelhető Sync 2 infotainment rendszer szolgál. Rendelhető lesz hozzá sávelhagyás figyelmeztetés, gyalogosfigyelő, távfény-asszisztens, ráfutásgátló és adaptív kormányzás is. A piaci bevezetés az év vége felé várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?