Egy MINI nyárra: itt az új kabrió

Bemutatkozott a MINI Cabrio harmadik generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új nyár, új MINI Cabrio. Bár most még csak a tél jön, de már tudjuk, hogy a következő szezon egyik sztárja lesz a vászontetős MINI.


Amióta MINI a Mini, van belőle kabrió is. A sportos kisautóiról ismert angol márka már a BMW részeként csiszolja tovább a múltidézőnek szánt, de az idő múlásával formailag teljesen önálló jelenséggé lett prémium kisautót. A harmadik generációs modern Miniből most megjelent kabrió ismét magának tudhat egy teljesen egyedi, pontosabban mondva egyszereplős kategóriát. Nevezetesen ő az egyetlen kicsi prémiumkabrió. A kisautóméret persze relatív, mert a 2016-os modellévű mini az elődjéhez képest majd tíz centit, 98 millimétert nőtt. A szélesség is gyarapodott 44 millimétert, a magasság 7-et, de így is igen alacsony, csak 1415 milliméter. A kocsi teljes hossza 3821 milliméter, de az arányai nem változtak, hiszen az új UKL platformot használva a tengelytáv is nyert 28 millimétert.
Hirdetés


A háromajtós alap Minihez hasonló a zárt tetős kabrió sziluettje, de ennek lemez helyett teljesen hátranyíló vászonteteje van. A nyitás elektromos, 18 másodpercet vesz igénybe a mozdulat, és 30 km/órás sebességig elvégezhető. Aki a praktikumra hajt, azt biztos nem hatja meg a Mini Cabrio 25 százalékkal 215 literre bővült, ülésdöntéssel bővíthető csomagtartója, pedig ez is szép fejlődés. A külső növekedésével az utastér is tágasabb lett, ahogy a többi új MINI-ben, itt is lehet majd érezni a nagyobb fej-, váll- és lábteret, és nőtt a székek ülőfelülete is.

Mindemellett - ahogy ez a márkánál már szokás - az új kabriót még ragyogóbb színekben, még extrább dekorelemekkel és kárpitokkal lehet kérni, mint elődjét. A motorok is újak, de csak az elődhöz képest, mert a három- és ötajtós új MINI-ből már ismerjük mindet. Az alap itt a Cooper 136 lóerős, 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinmotorja. A Cooper S kétliteres négyhengeres, szintén turbós és 192 lóerővel valódi sportkocsis menetteljesítményekre lesz képes még kabrióként is. Dízelek közül a belépő 116 lóerős, a Cooper SD kétliteres 170 lovas, az itthon nem árult One meg feltehetőleg kabrió formában sem lesz hazánkban kapható, de más piacokon az a 102 lovas 1.2-es lép elő kedvezőbb árú belépőmodellnek. A forgalmazás jövőre kezdődik, igazán jót idén már úgysem lehetne vele autózni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?