Gyári fotókon az új Suzuki Swift
Bemutatkozott a legújabb Suzuki Swift, legalábbis Japánban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legújabb Suzuki Swift már nem a mi autónk, nem Esztergomból, hanem Indiából érkezik. Viszont olyan vagány, hogy egy Porsche-jegy is jutott bele.
Japánban már be is mutatkozott a legújabb Suzuki Swift, ami már nem kerül be az esztergomi gyár palettájába, hozzánk is Indiából fog érkezni. Most viszont még nem az Európának szánt modell, hanem a japán verzió mutatkozott be, ez Japánban már január első hetétől rendelhető lesz. Ahogyan az várható volt, a legújabb Swift a márka új globális padlólemezére épül, ahogyan a Baleno is. Nem maradt el a tömegcsökkentés, az új Swift még a nem túlsúlyos elődjéhez mérten is 100 kilogrammos tömegcsökkentést ígér, amivel önsúlya 850 kilogramm körül várható, így a kisautók között igazi pehelysúlyúnak ígérkezik.
A Swift marad kisautó, 3,84 méteres hosszával a japán kiadás 1 centivel rövidebb, mint a most nálunk kapható, 2,45 méteres tengelytávja viszont 2 centivel nagyobb, így az új Swift tágasabb belteret ígér, a gyári fotók szerint csomagtere is jóval öblösebb. Változatlan az 1695 mm-es (viszonylag szerény) szélesség, a magasság 1 cm mínusszal kereken 1,5 méter. Az új Swift továbbra is városbarát kisautónak, elődjénél ugyanakkor sokkalta vagányabbnak ígérkezik. Hátsó ajtókilincseit a C-oszlopokba rejtették, gombos motorindítása pedig a kormánykeréktől kívülre került - akárcsak a Porsche modelljei esetén.
Új a vágott aljú kormánykerék és a teljes műszerfal is, középen akár automata klímavezérléssel és MirrorLink funkciós érintőképernyővel. A motorpaletta lényegében a Balenóból ismerős, japánban 91 lóerőt és 118 newtonmétert ad az 1,2 literes szívó benzines, van belőle egy rásegítéses hibrid verzió is, ami az összteljesítményt csupán 5 lóerővel, a nyomatékcsúcsot viszont 50 newtonméterrel növeli. Továbbá ott az 1,0 literes turbós benzinmotor, ami 102 lóerőt és 150 Nm nyomatékot ad. A váltók az 1,2 literesek esetén 5 fokozatú kézi vagy fokozatmentes automata egységek, az 1,0 literes turbó 6 fokozatú automatát kap - legalábbis Japánban. A várhatóan tavasszal, leginkább a Genfi Autószalonon debütáló Európának szánt verzió minden bizonnyal 6 fokozatú kézit ad majd alapból a turbós változathoz. Továbbá dízel Swift is várható, az eddig is megszokott 1,3 literes, Fiat eredetű motorral, az ugyanis az indiai kiadásból sem maradt el.
ez a jajjdecsúnya blogról van? 😮
Köszönjük az észrevételt, a forrásul szolgáló oldalak mind 67 lóerőt írtak, de az valójában a kW érték. Javítottuk a cikket.
http://www.suzuki.co.jp/car/swift/performance_eco/
itt is azt írják, hogy 67 kW / 91 PS, meglepő is lenne a 24 LE visszalépés az előző generációhoz képest…