495-1500 literes az új BMW 3 Touring csomagtere
Bemutatkozott a BMW 3 Touring
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bő fél évvel a négyajtós bemutatkozása után debütált a hatodik generációs 3-as BMW Touring, azaz kombi verziója.
Noha a tavaly ősszel bemutatkozott, s nemrégiben általunk is tesztelt F30-as BMW 3-as sorozat már a hatodik, kombi 3-asból az F30-as most napvilágot látott Touring verziója csak az ötödik a sorban, az első, E21-es szériából ugyanis még nem készült kombi.
Azon túl, hogy minden eddiginél kecsesebb és modernebb az F30-as, természetesen méretesebb is, tengelytávja 5, hossza 9,7 centiméterrel nagyobb a korábbinál. Csomagtere is nőtt, most 495 literes, ami a korábbi Touringhoz mérten 35, a mostani limuzinhoz mérten 15 liternyi többletet jelent. Míg a négyajtós 3-as esetén felármentes, de opciós tétel az üléshajtás, itt alap, ráadásul 40:20:40 aránnyal.
Az új Touring a négyajtós újításait hozza Luxury, Sport és Modern Line, valamint M Sport csomagokkal, Driving Experience Control, azaz vezetési élmény kapcsolóval - Eco Pro, Comfort, Sport és Sport+ állásokkal, 8 fokozatú automataváltó opciójával az összes motornál. Miként a négyajtós esetében, itt is kérhető kulcs nélküli nyitórendszer, mely láblendítésre, elektromosan emeli a csomagtérajtót, de sok egyéb mellett Head-up Display vagy araszolófunkciós távolságtartós tempomat is. A motorpaletta kezdetben az akár Euro6-os normát is teljesítő, 184 lóerős 2,0 literes (320d), valamint a 258 lóerős, 3,0 literes, soros hathengeres (320d) közös nyomócsöves dízeleket és a 245 lóerős, 2,0 literes, ikerturbós 328i benzinest sorolja. A vegyes fogyasztási érték még a legtorkosabbnak számító utóbbi esetén is 6,5-6,8 l/100 km, a 7,7 másodperces 100 km/órára gyorsulásával leglomhábbnak számító 320d esetében 4,6-4,7 l/100 km - a kedvezőbb értékek az opciós automata váltósokra vonatkoznak.
A nyáron már a hazai piacra is befutó újdonság felára még nem ismert, ám az szinte biztosan kijelenthető, hogy annak, aki 3-as Touringot venne, érdemes lehet megvárnia a korábbinál fejlettebb, igényesebb (elöl MacPherson helyett kettős keresztlengőkaros) futóművű, méretesebb és tágasabb újdonságot.