Mitsuoka Orochi: egy csúnya történet vége
Befejezik az egyik legrondább autó gyártását
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A furcsa kreálmányairól hírhedt japán gyár egyik legsúlyosabb autójától búcsúzhatunk. A szörny a teljesen saját fejlesztésű Orochi.
Japánban sok minden akad, ami a mi szemünknek fura, és ez az autós kultúrára is igaz. A Mitsuoka fura átiratai évtizedek óta népszerűek a szigetországban, Amerika és Európa meg csak ámul rajtuk. A kis gyártó azzal szerzett kétes hírnevet, hogy klasszikus brit kocsik stílusjegyeit montírozta helyi tucatautókra. Így került a Jaguar Mk. II orra és fara a Nissan Micrára Viewt néven. Saját sportkocsit is csináltak, ez 2006-ra készült el, és Orochi lett a neve, ami a japán mítoszvilágban egy nyolcfejű szörnyet jelent. Erre megcsinálták 8 kopoltyúval a motorháztetején és rovarpofával. Nem lett túl szép, minimum megosztó - ezt ki lehet jelenteni.
Maga a kocsi a sokkal jobb hírű Honda NSX-re épül, de attól eltérően 3,3 literes Toyota V6-os hajtja. 233 lóerős és ötfokozatú az automataváltója. Négy ellipszis lámpa és hozzá csücsörítő szájra emlékeztető hűtőmaszk teszi rémisztővé, az elején a már említett 8 darab kamulégbeömlővel. A motor hátul van. Szokásukhoz híven került rá pár részlet más típusokról is, mint a klasszikus, felfelé nyíló Lamborghini-ajtók és a McLaren F1-et idéző osztott oldalablakok. Oldalról még csak-csak kinéz valahogy, de hátulról a tekergőző vonalai tényleg valami mondabeli rémhez teszik hasonlóvá. A gyártását hamarosan befejezik, a búcsúszéria mindent tud, amitől ijesztő az Orochi. Ezt ráadásul még ezzel a remek lilás árnyalattal is tetézték a Mitsuokánál.
te komolyan ilyen okos vagy? ÉS tényleg ilyen sok a szabadidőd? Ízlések és pofonok. aki másnak vermet és maga esik bele. Ha sok fogkrémet nyomsz a fogkefére, az hamarabb kell, hogy újat vegyen- olvastam ezeket valahol, látod, ennyire volt értelmes a hozzászolásod 🙂
Az Orochi technikailag egy átkarosszált Honda NSX. Tehát az alap már jó. A Toyota benzinmotorjai legendásak. Már jó. Ami a kinézetet illeti – Nekem fura, de tetszik! Egyedül a krómozott “száját” festetném le feketére. Úgy nagyon ütős lenne! A belseje kimondottan szép. Simán vállalnám napi használatra.
Ízlés ellen nincs orvosság – olvastam valahol.
köszönöm 🙂 hát én is szívesen rendelnék egy ilyen csodát, és ez még monacoban is nagy szám lenne, nem úgy mint a több ezer ferrari. Azt hiszem vissza lehetne vonni a legrondább autó jelzőt a cikkből 🙂
Az ára átszámítva úgy 20 millió körül van….,tehát még arányosnak is mondható.
Ha nyernék a lottón egy percig sem haboznék!……
Ez az autó számomra kifejezetten szép,magasan ez a legszebb gépe a Mitsuokának!
Persze európai szemnek szokatlan,főleg az arányok de az oldalnézet pl egyértelműen Honda Nsx,a hátsó traktus pedig hasonlít(persze némileg más elrendezésben)a Skyline-ok éra de egyes Jaguárokéra is.
Az is biztos,hogyha egy ilyet meglátna a visszapillantóban közeledni,bármely közlekedőben megmoccanna a”sportszelet”.
Százszor jobban kéne,mint egy Lamborghini,Ferrari vagy Porsche…..,persze megtörni nem lenne szabad,mert mire ezeket a formákat kikalapálja a karosszériás megérik benne a harakiri gondolata:-)
Lehet, hogy fura, de nekem nagyon tetszik. Máshogy néz ki, mint egy szokásos autó. Nem európaias, de ettől még nekem nagyon tetszik, a képek alapján. Kíváncsi lennék az árára.