Elég vad a dizájn, a 3008-ason már láthattuk, ráhúzták az 5008-ra is. Nagyon terepjárós, de az csak a látszat, összkerékhajtás nem lesz hozzá
A SUV-láz komolyan érintette a Peugeot-ot, a
3008-as után a nagyobb egyterű, az
5008 is terepjárós maskarában tér vissza. Bármennyire is úgy tűnik, a képeken látható autó nem a Mitsubishi alapokra épülő
4007 utódja, hanem a mikrobusz-szerű hétüléses 5008-asé. A fazon nagyon más, ráadásul 11 centivel hosszabb, és ugyanennyivel szélesebb is elődjénél, ami viszont fontosabb, hogy a harmadik üléssor 6 centivel hosszabb lábteret kapott.
Innen látszik, hogy inkább egyterű, mint divatautó, kívülről hatalmasnak tűnik, hosszban és szélességben is 11 centivel nagyobb elődjénél
Sportos GT Line kivitelben is elérhető lesz, legfőbb különbség, hogy az első fényszórókba jobban belóg a lökhárító kinövése
Mindenhol különálló ülései vannak, a harmadik sorban könnyen ki is kaphatók, egyenként csak 11 kilósak. A csomagtér méretei viszont hatalmasak, ötülésesként 780 liternyi helyre pakolhatunk, persze csak a harmadik üléssor kiszedésével együtt, a maximális raktér pedig közel két köbméter. A leghosszabb szállítható tárgy 3,2 méter is lehet, az opcionálisan ledönthető jobb első üléssel. Elég korrekt adatok, sajnos a motorizáltságáról ez már nem mondható el, bármennyire is tűnnek erősnek és fürgének a franciák 1.2-es turbósai, kicsit kétkedve várjuk, mire lesz képes a 130 lovas verzió az 5008-asban.
Az i-Cockpit természetesen itt is megjelenik, nincsenek hagyományos műszerek, 12,3 colos monitort látunk csak magunk előtt, középen 8 colos érintőképernyőről irányíthatjuk a multimédiás rendszert
Szerencsére benzinesből lesz még 1.6-os turbós is 165 lóval, valamint kétféle dízel. Az egyik szintén 1.6-os 100, illetve 120 lovas kivitelben, valahogy mégis az az érzésünk, hogy a kétliteres, 150, vagy 180 lovas gázolajos lesz az igazi választás. Minden motorhoz elérhető lesz kézi, illetve automataváltó is. Természetesen extrákkal is bőségesen felszerelhető lesz, egyes piacokon alapfelszereltségként kap vezetéstámogató rendszereket is, például fékezni képes ütközés elkerülő asszisztenst, sávelhagyás figyelmeztetőt, ébrenlét figyelőt és táblafelismerőt is, ráadásul holttér figyelővel együtt. Az új 5008-as Párizsban debütál nemsokára.
Még a Peugeot is belekavarodik sokszor a méretekbe, ha vízzel mérik a csomagtér térfogatát, 1060 liter jön ki, a reálisabb VDA 210-es szabvány szerint, ahol dobozokkal rakják tele, valójában 780 literes a harmadik üléssor nélküli, 5 ülésesként használt kocsi raktere. Lehajtott második sorral közel két köbméteres a plafonig pakolva