380 lóerős a legerősebb Fiesta
Az M-Sport megmutatta a 2017-es szezonra szánt Ford Fiesta WRC-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több változattal indít a legújabb Ford Fiesta, a legerősebb kivitel mégsem a gyártótól érkezik. Az M-Sporttól jön az új Fiesta WRC, a szabályok változásának köszönhetően erősebben.
Épp csak bemutatkozott a Ford Fiesta legújabb generációja, máris bővült a kínálat. Na, nem a Ford jóvoltából, hanem az M-Sport műhely szerszámai alól érkezett a jelenlegi legerősebb Fiesta, az új WRC. A ralira felkészített kisautó lényegében csak külsejével hajaz az új Fiestára, a lemezek alatt teljesen más. Míg a gyári Fiesták az előző generáció padlólemezét használják, addig az M-Sport versenyautó alapjai elődjéhez képest 95 százalékban változtak. 1,6 literes turbómotor hajtja mind a négy kereket, amely nagyjából az első pillanattól kezdve 450 Nm nyomatékot képes az aszfaltra szabadítani. Lóerőből sincs kevés, az új szabályok szerint már 36 milliméteres turbószűkítőt használhatnak, így elérhették a 380 lóerős teljesítményt. Továbbá hatfokozatú, hidraulikusan vezérelt szekvenciális váltót, aktív központi differenciálművet és négydugattyús féknyergeket kapott, hűtött tárcsákkal. Az új Fiesta WRC már a januári Monte Carlo Ralin rajthoz áll, persze teljes harci díszben. Már a két szerencsés pilóta is megvan, az eddig Volkswagennel versenyző Sébastien Ogier és Ott Tanak személyében.