Jövőre újra láthatunk gyári Volvókat a WTCC-ben

Az első évben két autóval indul a Polestar Cyan Racing

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Végre eljött a várva várt pillanat és hivatalosan is bejelentették a Volvo hosszú távú WTCC programját. Nem kerülik a forró kását, rögtön a világbajnoki címre mennek.


Elég rosszul titkolta terveit a Volvo, miszerint jövőre negyedik gyári csapatként, újra láthatunk Volvókat a Túraautó Világbajnokságon. A sok kiszivárgott infó és fotó után, végre hivatalosan is bejelentették programjukat. A bejelentés dátuma nem véletlen. 30 éve ezen a napon nyerte meg az akkori ETCC bajnokságot az ikonikus Volvo 240 Turbo, amire most megjelent videójukban is utalnak. Időközben többször is megjelentek a WTCC-ben és folyamatosan aktívak voltak otthoni bajnokságukban az STCC-ben, valamint az ausztrál V8 Supercarsban is, amiket ezután is folytatni szeretnének.
Névváltozáson is átesett a csapat, a Polestar motorsportért felelős csapatát elnevezték Cyan Racingnek. Az ő segítségükkel jöhetett létre, hogy 3 egymás utáni évben is megnyerték a Skandináv Túraautó Bajnokságot. No persze még mindig sok kérdőjel maradt, de több fontos kérdés megválaszolásra került a bejelentés után. Az egyik legfontosabb talán, hogy két autóval indulnak az első szezonban, de később akár 3-4 autóval is számolnak a világbajnoki cím bezsebeléséhez. Ugyan még korai ilyen számokról beszélni, de a gyári autók mellé ugyanennyi privát autót is el tudnak képzelni. Talán pont Michelisz Norbi alatt láthatunk egy TC1-es S60-ast pár év múlva... A Mantorp Parkban leleplezett Volvo S60 Polestar TC1 egyébként egy új fejlesztésű, a Volvo Drive-E motorcsaládjába tartozó 4 hengeres turbós motorral készül, ami 400 lóerő leadására lesz képes.
Mattias Evensson, a Cyan Racing motorrészlegének vezetője kiemelte: „Nem volt kérdés, hogy a meglévő WTCC versenymotorunk helyett egy Volvo motorra építünk. A Volvo motorok alkalmasak versenyzésre, rendelkeznek a szükséges teljesítménnyel, fejlettséggel és megbízhatósággal, ahogy azt már bizonyítottak az STCC-ben, a V8 Supercarsban és a WTCC-ben. A Drive-E motor egy tökéletes példa erre. Sok fejlesztési tapasztalatot tudunk hasznosítani korábbi versenyprogramjainkból és az utcai autók fejlesztéséből is.”
Hirdetés
A másik kérdés, ami mindenkit foglalkoztatott, hogy kik lesznek a pilóták. Ennek megválaszolására még várnunk kell, de több dolgot sejtett a három tesztpilóta jelenléte a bemutatókor. A három pilóta: Thed Björk, négyszeres STCC bajnok, Fredrik Ekblom, a Volvo másodikszámú pilótája, és aki idén második lett az STCC bajnokságban, valamint Robert Dahlgren, akit még a WTCC-ben is láthattunk, szintén Volvóval.
A Polestar kiemelte, hogy az első év a tanulásról fog szólni, 2017-ben már a dobogót célozzák meg, később pedig szeretnének a világbajnoki címért harcba szállni. Ez a hozzáállás mindenképp szimpatikusabb, mint a Citroën egyenuralma. A svéd csapat elmondása szerint ez a valaha volt legnagyobb kihívásuk, hisz a Citroën rengeteg rangos bajnoki címet tudhat maga mögött, azonban pont ez inspirálta őket. Szerencsére a franciák „betörése” a világbajnokságra nem hogy elijeszti, hanem vonzza a gyártókat. Jó lenne, ha valaki felforgatná a WTCC-ben most uralkodó állóvizet!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?