Jön a 300 lovas Golf R – hivatalos képekkel
Az Audi S3-as teljesítményét kapja a legerősebb Golf
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már régóta vártuk, és végre eljön. A németek előbb egy sejtelmes "R kommt" üzenettel, majd hivatalos sajtóközleményben adták hírül, hogy Frankfurtban érkezik a legerősebb Volkswagen Golf, az R.
A hatos Golf R verzióját négy éve 2009-ben mutatták be, a 210 lovas GTI változatnál sokkal izmosabb lett, 270 lóerőt állított csatasorba. Ahogy azt korábban is megírtuk, a mostani, hetes Golf alapjára épített hot hatch minden idők legerősebb széria Golfja lesz. Megkapja a Győrben is gyártott Audi S3-as 300 lóerejét (221 kilowatt 5500-6200-as percenkénti fordulaton) és a hivatalos adatok szerint nulláról száz kilométer/órás sebességre öt másodperc alatt, egészen pontosan, dupla kuplungos váltóval szerelve 4,9 másodperc alatt gyorsul majd fel. Hatsebességes kézi váltóval is 5,1 másodperc alatt van százon a sportkocsi. A Golf R végsebessége mindkét váltóval 250 kilométer/óra (elektronikusan leszabályozva). Legnagyobb forgatónyomatéka (380 newtonméter) már 1800-as percenkénti fordulattól a sofőr rendelkezésére áll. Versenypályán használva az ESC Sport (menetstabilizáló) teljesen kikapcsolható. Menetdinamikai kapcsolója (az állítható csillapítású DCC futóművet is hangolva) versenymódba is állítható.
Összkerékhajtása ötödik generációs Haldex kuplungos, differenciálzárja elektronikus, futóművét húsz milliméterrel lejjebb ültették az aszfalthoz. Kétliteres, négyhengeres TSI motorja takarékosabb elődjénél, a sajtóanyag szerint megelégszik 7,1 liter benzinnel 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátása 165 gramm kilométerenként). Stop-starttal és fékezési energia-visszanyeréssel még jobbak az eredmények, DSG-vel 6,9 literes az átlagfogyasztás és 159 grammos a kibocsátás. A Volkswagen Golf R-ről eddig két hivatalos kép látott napvilágot, kerekei szériában 18 hüvelykesek, kétoldali dupla kipufogója és egyedi lámpái hívják majd fel rá a figyelmet. Belsejét alcantarával borítják. A nyugat-európai piacra még idén megérkezik a három- és ötajtósként is kapható kocsi, Németországban az indulóára 38 325 euró lesz (11,5 millió forint).
A R Gmbh által felkészített extrémen sportos kocsik száma továbbra is négy marad: a most érkező, az MQB padlólemez révén elődjénél 150 kilóval könnyebb 300 lovas Golf mellett 265 lovas teljesítménnyel elérhető a Golf R Cabriolet és a Scirocco R, valamint az egyedi, 2500 példányban gyártott Polo R WRC, amelynek motorja 220 lóerőt teljesít.
Neked aztán bele kell szólni, mindegy ki miről, te jössz és vau-vau:D Biciklizzél tovább az autós oldalakról, köszi!
Hagyd Gé-t, szegényke eléggé terhelt, van elég baja a természettől fogva is. Ne ronts rajta.
Pontosan tudom, kicsit több van alattam. Annyira fennakadtál a 300 lóerőn, hogy nem érted mit akartam mondani. Mindegy mennyi lóerő, ha rosszul mész bele egy előzésbe. Lehet, hogy gyorsabb autóval megúszta volna amit hétköznapival már nem, de akkor úgyis tovább feszíti a húrt és egyszer majd nem jön össze. Ez nem a lóerők butasága, hanem a jellemé. Ezért tartom buta kérdésnek, hogy minek ilyen autó forgalomban mert az ellenkezőjére is pont ugyanaz a válasz.
Hogy jön ide az én adatlapom?:D Most már ismersz? A személyeskedéstől még se irónia, se nyelvtan nem javult senkinél…
Az meg, hogy minek 300 paci forgalomban, nem teljesen mindegy? Harmad ennyi lóerővel is rommá törik magukat a kanyarban vakon előző senkik, és ott is többnyire a vétlenek halnak meg. Dz a hétköznapi autókon a fék és a tapadás sem ilyen tempóra van tervezve, mégis tudnak menni annyival, hogy cafatokban kelljen levakarni a rokonokat az útszéli fákról. Akkor én kérdezek vissza, minek a kevés lóerő?
Sokat segít, de “rosszul kivitelezni” ezzel is lehet ám… “6-n” …:D Miért nem VI-n?:D