Itt a zseb Q7, azaz az Audi Q2
Az Audi Genfben bemutatta legújabb modelljét, a Q2 kis crossovert
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kémfotók és a rétestészta módjára a végtelenbe nyújtott gyári szivárogtatás után az év legfontosabb Audi újdonsága a Q2 baby crossover.
A régi audisok, akik a kocka 90-esben, vagy még az öthengeres S2-esben szocializálódtak, most foghatják a fejüket. A márka megcsinálta az első kicsi crossoverét, ami nem elég, hogy apró, de már tényleg olyan messze van a legendás Urquattrótól, mint Gizike a gőzekétől. A 86. Genfi Autószalon a valóságban sokkal kevesebb igazi újdonságot hoz, mint tíz évvel ezelőtt, a gyártók egy része ugyanis már a betervezett hivatalos bemutató előtt megmutatta újdonságait. Nem úgy az Audi, aki ebben a konzervatív utat választotta és a hivatalos bemutató napjáig, csak beetető képekkel és videókkal kábított.
A Q2-est nem kell félteni, tuti helye van a piacon a Mercedes-Benz GLA, a BMW X1-es és a Mini Countryman ellenfeleként. Az sem kell senkit zavarjon, hogy az előbbi kettő nagyobb nála. Messziről felismerhetően Audi, van benne közös a legnagyobb testvérével, a Q7-tel is, mégis sikerült egész egyedi karakterűvé megtervezni. Az Audi dizájnerei úgy határoztak, hogy a C-oszlopot határozott élekkel húzzák meg, és ezt még ráadásnak kontraszt színnel ki is emelték. A kasztni többi részétől eltérő fényezés a sportosságot hivatott kifejezni - a lényeg, hogy valóban egyedi lett. A Q2 hossza 4,19 méter, szélessége 1,79, magassága 1,6, a tengelytávja meg 2,6 m. Belseje is ismerős más Audikból, a gyári sajtófotókon látható az MMI multimédiás fedélzeti rendszer legfrisebb generációja, tapipaddal.
Felárért lesz head-up display és a TT-ben megjelent Audi Virtual Cockpit is kérhető. A biztonságot dugóasszisztens, adaptív tempomat, sávelhagyás figyelmeztetés segítheti. Hatféle motor lesz rendelhető, a három benzines és az ugyanannyi dízel már másik modellekből ismert. Lesz benne 1,0 literes, háromhengeres TFSI 116 lóerővel és ennél erősebb 1.4-es, illetve 2,0 literes 150 és 190 pacival. A leggyengébb dízel 1.6-os és szintén 116 lóerős, az erősebbek kétliteresek, és azok ereje is megegyezik a két erősebb benzinesekével, azaz 150 és 190 lóerősek. Mindhez alapáron hatfokozatú kéziváltó jár, a hétfokozatú S tronic duplakuplungos automata feláras. A quattro összkerékhajtás alap a két legerősebb változathoz, a két közepeshez külön kérhető. A legkisebb Audi Q modellt az év közepétől lehet megrendelni, a piaci bevezetés ősszel lesz.
A fene vigye el, ez most egész tűrhető lett. Végre valami változtatás, főleg a hátsó traktusnál. A legpofásabb darab a Q-sorozatból. Nagyon ritkán csalódok pozitívan, ha német autóról van szó, de ez most jó lett. El kellett jönnie a Q2-nek, hogy a szememben végre összeálljon egy kerek egésszé ez az Audi-crossover dolog?:)
Tényleg, a BMW… Nekem meg először Polo ugrott be, de az nem hasonlít annyira.
12 egy tucat Audi. Lenne. Ha a hátsólámpát nem babrálták volna el ennyire. Szerintem az előző generációs 1-es BMW megmaradt lámpáit vették meg kb 20 cent/db áron. Sebaj, lesz mozgástér a facelift során.