Érdekes, hogy az S7-es motorját nem kalibrálták középre, ugyanazt tudja, mint az S6-osban
2012 tavaszától lesznek megvásárolhatók az Audi standján Frankfurtban bemutatkozó S-modellek, szám szerint négyen. Az új S8, S7, S6 és S6 Avant modellekbe a Bentley-vel közösen kifejlesztett négyliteres biturbó V8-as benzinmotor kerül.
Természetesen az 5,2 literes V10-est elhagyó S8-as kapja a legerősebb változatot, 513 lóerővel és 650 Nm-es nyomatékkal, melyek közül utóbbi az 1700 és 5500 1/min közé eső fordulatszám-tartományban folyamatosan a vezető rendelkezésére áll. A nagyobb teljesítményt nyolcfokozatú automataváltó továbbítja a Torsen differenciálművel dolgozó négykerék-hajtáshoz. A rendszert start-stop elektronikával és a fékezési energiát visszanyerő berendezéssel is felszerelték.
Minden idők legfürgébb és legtakarékosabb S8-asa
Az 1975 kg-os autó 4,2 másodperc alatt éri el a százas tempót, ami hatalmas ugrás az előd 5,1 másodpercéhez képest. Végsebességét 250 km/h-nál limitálják, és az alacsony terhelésnél csak négy hengert működtető motor fogyasztását is sikerült lejjebb szorítani, kombinált ciklusban 10,1 l/100 km a gyári adat. Érdekes újdonság az új aktív zajszűrő rendszer. Az utastér zajszintjét négy mikrofon elemzi folyamatosan, és ha kellemetlen, zavaró frekvenciát talál, akkor olyan hangot bocsát ki, mely ellentétes frekvenciájával kioltja a kellemetlen zajt.
Legnagyobb érdeklődés az S7-est övezi, a legpraktikusabb gép viszont kétségtelenül az S6 Avant. Kíváncsiak vagyunk, később ki kap még durvább RS-kezelést
Az S6, S6 Avant és S7 modellekbe 414 lóerővel és 550 Nm-rel kerül az S8-aséval alapvetően egyező biturbó V8-as, ami teljesítmény szempontjából 14 lóerős csökkenést jelent a V10-esekhez képest, de nyomatéka 10 Nm-rel magasabb annál. Ezen modellekbe hétfokozatú duplakuplungos S-tronic váltót szerelnek a korábbi hatos automata helyett.
414 LE/550 Nm, 513 LE/650 Nm, utóbbi az S8-at hajtja
Utóbbi sorozatok is megkapják az önzáró központi differenciálművel dolgozó, továbbfejlesztett négykerék-hajtást, ezekben is működik a henger-deaktiváló, és szintén alapáron jár hozzájuk az aktív zajszűrő rendszer.