Ezzel támad az Audi Le Mans-ban

Audi R18 TDI - könnyű győzelem?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly a Peugeot mindent megtett a győzelemért, mégis egy Audi nyerte a 24 órás Le Mans-i viadalt. A négykarikások idén könnyű győzelemre készülnek az R18 TDI modellel.


2000-től hihetetlenül, rekordot rekordra halmozva menetel az Audi a hosszútávú autóversenyzés Mekkájának számító Le Mans-i 24 órás viadalon. Az elmúlt 11 esztendőben tízszer a németek nyertek, az R8, R10 TDI és R15 TDI autókat csak egyszer, 2009-ben tudta maga mögé utasítani a Peugeot. Mielőtt bárki reklamálna, hogy pontatlanok vagyunk, hiszen 2003-ban a Kristensen-Capello-Smith trió vezette Bentley Speed 8 győzött, és nem az Audi, szögezzük le: márkanév szerint akkor valóban egy Bentley lett elsőként leintve. Csakhogy, a Bentley ugyanúgy a Volkswagen-csoport tulajdona, mint az Audi, így a cégvezetés gálánsan átengedte a lehetőséget az akkor jubiláló briteknek, de az a kocsi voltaképpen egy Audi R8 volt. Ám most ne a múlttal foglalkozzunk, ugyanis ezen a hétvégén, tehát június 11-12-én újra Le Mans-ban köröznek a versenyautók, és az Audi minden idők legkönnyebb győzelmére készül. Persze, ez alatt nem azt kell érteni, hogy a németek lenézik ellenfeleiket, és túl magabiztosak, szó sincs erről, a titok az autóban rejlik.

Az R15 TDI után idén debütál az immáron zárt karosszériás R18 TDI, amelynek fejlesztésénél az ultrakönnyű anyagok használata, a légellenállás javítása, illetve a súlycsökkentés állt a fókuszban. A korábbi V10-es, 590 lóerős dízelmotort például 3,7 literes, V6-os TDI váltotta fel - most már tudható, hogy szerényebb 575 lóerős teljesítménnyel -, ami nem tűnik éppen logikusnak, de az új erőforrás 25 százalékkal könnyebb, ami nagyon tekintélyes mutató, és a tesztek alapján az étvágya is szerényebb. Ez utóbbi pedig azt jelenti, hogy a teljes versenytáv alatt kevesebb kiállásra lesz szükség, elmaradnak a boxban feleslegesen töltött percek, a szabályok követelte lassú haladás, és ezzel az előnnyel akár a versenyt is meg lehet nyerni. Hogy mire készül a Peugeot, mit tud a tökéletesített 908-as, a pályán fog kiderülni!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?