2011. április 24-én, a Le Mans-i tesztnapon jelenik meg a vadonatúj Audi R18, amely május 8-án - Spa-Francorchamps versenyén - már rajthoz is áll. Természetesen júniusban, a Le Mans-i 24 óráson is indul
Nem csak a motorok fogyasztását, a teljesítményét is apasztják Le Mans-ban. Az Audi példaképp a vadonatúj, R18 jelű versenyautójában az idei 5,5 literes, V10-es turbódízel helyett jövőre csak 3,7 literes V6-ost alkalmaz. Utóbbi pontos teljesítménye még nem ismert, de az R15 590 lóerős V10-esénél biztosan kevesebb ló dolgozik majd benne. Az R18 azonban nem csak új motorja miatt lesz érdekes, a jobb légellenállás érdekében zárt, kupolás vezetőfülkét kapott, a gyáriak szerint menetteljesítményei így az idei győztes, R15 Plus-éval egyeznek majd. Tömege elődjénél jóval szerényebb, az R18 karosszériája önhordó, karbonszálas kompozit. LED-es fényszórója elsőként jelenik meg Le Mans-ban, a látványosan 1-est formázó diódás fény hűen tükrözi az Audi eltökéltségét: a márka tizedik Le Mans-i bajnoki címét várják.
Minden részletével a szerény légellenállásért küzd az R18. LED-es fényszórói nem titkolják, hogy első helyezést várnak tőle a gyáriak