Keret nélküli ajtók utalnak arra, hogy az A7 Sportback nem ferde hátú, hanem kupé
A történelem ismétli önmagát. Huszonnyolc évvel ezelőtt az Audi épp azon volt, hogy nevet szerezzen magának, mint a Mercedes és a BMW vetélytársam, és ennek érdekében piacra dobta Az Audi 100 Avantot. A ferde hátú kialakítás aztán fokozatosan átment a ma ismert kombi farba, és stabil vásárlóközönséget szerzett magának. Most újra itt az idő arra, hogy az Audi nagyautó vásárlói újra közelebbi ismeretséget kössenek a ferde hátú karosszériával, a következő generációs A6-os bemutatkozása ugyanis épp elkezdődött, hivatalosan is leleplezték az Audi A7 Sportback-et, amely nem csak praktikus darabja a kínálatnak, de az ingolstadti márka legnagyobb méretű kupéja is egyszerre.
Csak V6-os motorokkal szerelik az öt méteres luxusautót
Úgy látszik az Audi nem szívlelte meg az örök érvényű „ne hergeld az alvó oroszlánt” bölcsességet, hiszen kínálatának legújabb tagját Münchenben leplezte le, mindössze 5 kilométerre a BMW főhadiszállásától. A bajorok ugyan csak a már-már vállalhatatlanul konzervatív, kétajtós 6-ossal vannak jelen a nagy méretű kupék között, de ez hamarosan változni fog, hiszen most már hivatalosan is eldöntött kérdés, hogy a Concept Gran Coupé inkább előbb, mint utóbb sorozatgyártásba kerül. A BMW is rendelkezik majd közvetlen Audi A7/Mercedes CLS vetélytárssal. Egyelőre azonban az Audi újdonságán van a hangsúly.
Xenon fényszóróhoz is jár LED-es menetfény, de van tisztán LED-es lámpa is
Az Audi A7 Sportback egy, az A8-hoz hasonlóan hatszögletű hűtőráccsal veszi kezdetét, amelyet alapáron xenon, felár ellenében LED-es fényszórók határolnak. Az oldalnézetnél az Audi 100 Coupé S (1969) ablakvonalát ismerhetik fel a rajongók, hátul az aktív – 130 km/h-nál előbújó, 80-nál visszamenő – hátsó szárny számít újnak. A karosszéria igazi újdonsága az, hogy vegyesen alumíniumból/acélból készült. A kocsi orra könnyűfém, a borítólemezek közül az ajtók/fedelek készülnek alumíniumból. Egyébként rengeteg nagy szilárdságú acélt használnak a karosszériához, amely nem csak a merevséget növeli, de a tömeget is csökkenti – az elsőkerékhajtású, benzines alapváltozat 1695 kg tömegű, és ezt az Audi könnyűnek nevezi. Furcsa, hogy pre-safe rendszer csak akkor van a fedélzeten, ha a tulajdonos megvásárolja a távolságtartó tempomatot, és nem széria ez a nagyon fontos, aktív biztonsági eszköz.
Új a műszerfal formája, ezt kapja majd az új A6-os is. Hátul csak kétszemélyes az ülés, a csomagtér azonban nagy méretű, és könnyen pakolható
Ezt egyébkét igyekeztek a műszerfal esetén is megragadni, karcsú, lebegő formát adtak neki. A kezelés még mindig vezetőközpontú, de eltűnt az az ív, amely elhatárolja a középkonzolt az utastól. Két nagy újdonsága van a belső térnek, a fel a fejjel kijelző, amely – végre – a szélvédőre vetíti a legfontosabb információkat, illetve a fedélzeti számítógép. Utóbbi nem csak azt mutatja, mennyi az átlagfogyasztás, de tippeket is tud adni, hogyan lehet azt még tovább csökkenteni. Az utastér egyébként szigorúan négyszemélyes, a csomagtartó a maga 535-1390 literes térfogatával már nagyvonalúbb. A pakolást könnyíti, hogy alapfelszerelés az elektromotoros csomagtérfedél mozgatás.
Kétszáz lóerő a belépő, 300 a maximum. Később nyolchengeres motorral bővülhet a választék, és hibrid változat is valószínűsíthető
A motorkínálat négytagú, a 2.8 V6 FSI és a 3.0 TDI egyaránt 204 lóerős teljesítménnyel jelenti a belépő-szintet. Ezeknél alapból csak elsőkerékhajtás van, fokozatmentes automatikus váltóval, a dízelhez opcióként rendelhető quattro hajtás, amelyhez hétfokozatú automatikus váltó jár. A 245 lóerős 3.0 TDI és a 300 lóerős 3.0 TFSI csak összkerékhajtással jön. A szabványos, azaz laboratóriumi körülmények között mért fogyasztást 5,3-8,2 l/100 km-re szorították le a mérnökök. Az erőátvitel újdonsága, hogy az A7 Sportback az RS5-ön bemutatkozott, továbbfejlesztett quattro hajtást kapja. A jórészt alumíniumból készült felfüggesztésben alapáron acélrugók dolgoznak, felár ellenében két sportfutómű és légrugózás is kérhető. Ősszel, a Párizsi Autószalonon esedékes vendégszereplést követően jelenik meg a kereskedésekben az Audi újdonsága.