Háromhengeres motorokkal jön a frissített Audi A1
Audi A1 facelift: mínusz egy henger és újrahangolt futómű
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az A6 és Q3 modellek frissítését követően a legkisebb Audi, az A1 és A1 Sportback is ráncfelvarráson esett át.
A modellfrissítés legszembetűnőbb változása az új hűtőmaszk, az áttervezett lámpatestek, valamint néhány új szín megjelenése a palettán. Az A1 és az A1 Sportback hossza nem számottevően, csupán kettő centivel nőtt. A módosítást követően is hajszálnyival 4 méter alatt maradt a teljes hossz, amely 3,98 méter. A beltér változtatásaiban két dolgot érdemes kiemelni: frissült az MMI navigációs rendszer és Wi-Fi hotspot funkció került az autóba. Nem csak kívül, belül is lehetőség van arra, hogy új színek közül válogassunk.
A modellfrissítés új motorokat is hozott. Új háromhengeres benzines és dízelmotorok jelentek meg. Az 1,0 literes turbós benzines 97 lóerős, míg a dízel 1,4 literes, természetesen common-rail befecskendezésű, 90 lóerős teljesítménnyel és 4,3 l/100 km fogyasztással. A következő lépcsőfok az 1.4 TFSI, 125 vagy 150 lóerővel. Utóbbi képes arra, hogy részterhelésen hengerlekapcsolással spóroljon. Az 1600 cm3-es TDI 115 lóerős, a nem S-es benzines csúcs az 1.8 TFSI 190 lóerővel.
A mérnökök újrahangolták a felfüggesztést is, opcionálisan rendelhető az adaptív lengéscsillapítás, csakúgy mint a Drive Select rendszer, amellyel teljesen személyre szabhatók a legkisebb Audik is. Külön beállítható a kormányzás, a csillapítás finomsága, a váltó gyorsasága és a motor karakterisztikája. Az új A1/A1 Sportback a hazai piacra idén már vélhetően nem fog befutni, jövőre várhatjuk.