Még tisztább, még erősebb Audi V6 dízelek
Audi 3.0 TDI: plusz 14 LE, mínusz 13% fogyasztás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Reszelt egy kicsit az Audi a 3,0 literes TDI Clean Diesel motorokon, a már 218 és 272 lóerős blokkok fogyasztása 13 százalékkal csökkent.
Erősebbek, hatékonyabbak és tisztábbak, mint valaha - jelentette be Rupert Stadler az új 3.0 V6 TDI dízelmotorokkal kapcsolatosan egy bécsi rendezvényen. Teljesítményüket 204-ről 218-ra és az A6-ban 245, más típusoknál egy ideje már 258-ról 272-re húzták fel úgy, hogy közben fogyasztásuk 13 százalékkal, károsanyag-kibocsátásuk átlagosan 15 grammal lett kevesebb. Az Audi-elnök elmondta, hogy a TDI-technika kiemelten fontos fejlesztési terület, évtizedek óta csiszolgatják, és hisznek abban, hogy a jövőben is van még hová csiszolniuk.
Az A6-osokon túl persze számos egyéb Audi (és VW meg Porsche) orrába is bekerül majd az ultrákat is soroló Clean Diesel motorcsaládot bővítő friss, új dugattyúgyűrűs, áttervezett hengerfejes, módosított feltöltős 3.0 TDI erőforrás két verziója, arról ugyanakkor nincs hír, hogy a biturbó 313 lovas egység is tisztul-e és mikor. Amúgy a 2967 köbcentis lökettérfogat és a 90 fokos hengerszög is maradt, a 272 lovas motor nyomatéka pedig 580-ról kerek 600 Nm-re emelkedett. Új megoldás a nitrogénoxid-tárolókatalizátor társítása a dízel részecskeszűrővel és az SCR-katalizátorral.