Először hibrid autóé a Le Mans-i pole

Audi-siker a legendás 24 órás időmérőjén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ilyen se volt még: a 80. Le Mans-i 24 órás autóverseny időmérő edzését egy hibrid nyerte. Audi lévén ez persze nem meglepetés.

Szerda és csütörtök este megvolt a 80. Le Mans-i 24 órás (a három "nagyból" a Forma-1-es Monacói Nagydíj és az Indy 500 után idén az utolsó) autóverseny időmérő edzése a 13,6 km hosszú La Sarthe pályán, melyen a tavalyi győztes Lotterer-féle Audi volt a leggyorsabb.
Csakhogy ez már nem holmi dízel (mint a most is induló Audi Ultra), hanem hibrid (dízelhibrid), így az R18 e-tron quattro máris történelmet írt, hiszen hibridrendszerű versenyautók most először szaggatják a Le Mans-i aszfaltot.
Az e-tron sebessége persze egyáltalán nem meglepő, ahogy az sem, hogy az első hat rajtkockát a két nagy (Audi és Toyota) gyári flotta foglalja majd el szombaton 15 órától. Ez azt is jelenti, hogy a visszatérő Toyota benzines hibrid TS030-asa se ment rosszul, aztán, hogy mennyire lesznek tartósak a friss technikák, avagy a "sima", ám már megannyiszor bizonyító dízel Audik lazán lenyomják a nem csak belsőégésű motort használó riválisokat, ki fog derülni. A Nissan DeltaWing koncepció abszolút 29. időt repesztett, a 3:42 perces kör a P2-es mezőny második felére volt jó.
Hirdetés
A 80. Le Mans-i 24 órás időmérőjének eredménye (élmezőny)
  1. Fassler, Lotterer, Treluyer (Audi e-tron) 3:23.787 p
  2. Dumas, Duval, Gene (Audi Ultra) 3:24.078
  3. Davidson, Buemi, Sarrazin (Toyota) 3:24.842
  4. Capello, Kristensen, McNish (Audi e-tron) 3:25.433
  5. Wurz, Lapierre, Nakajima (Toyota) 3:25.488
  6. Bonanomi, Jarvis, Rockenfeller (Audi Ultra) 3:26.420

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Tisztelt cikkíró!
    A cikkben szereplő alábbi mondatrész: “…hiszen hibridrendszerű versenyautók most először szaggatják a Le Mans-i aszfaltot” nem igaz.
    1998-ban indult a Panoz Esperante Hybrid, amerikai, benzin-elektromos versenyautó. Ez persze nem csökkenti az Audi érdemeit, főleg, hogy ők uralták a teljes dobogót, és az 5. helyet is megszerezték! 🙂

Vélemény, hozzászólás?