Még több luxus, még több erő

Aston Martin DB9 facelift

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kapott egy kis frissítést a Párizsban debütáló DB9, az Aston Martin a V12-es motoron is reszelt csöppet, hogy megugorja az 500 lóerős és 600 Nm-es lécet.


Túl sok Aston Martin nyilván nem szaladgál az országban, túl sok Aston Martint még mi sem vezettünk (konkrétan egyet sem, soha, sajnos), de a britek egyik ikonja van olyan érdekes, izgalmas és misztikus, hogy néhány kép és pár sor erejéig rögzítsük: a Párizsi Autószalonon bemutatkozik a DB9 faceliftes változata. Továbbra is Coupe, illetve nyitható vászontetős Volante kabrió kivitelben.
Hirdetés

A 8 éves típust érintő változtatások persze olyan minimálisak, mint a számos Aston Martin modell közti differencia. (Különben a korábban a DB9 és a DBS közé ékelt Virage forgalmazása hamar, másfél esztendő és mindössze 1000 eladott autó után megszűnt, a zászlóshajó most a Vanquish, de voltaképp mindegy is.)
Elvileg új a géptető (alatta a mélyebbre biggyesztett, 5,9 literes V12-es benzinmotor már változó szelepvezérlésű, módosított geometriájú leömlős és akár 517 lóerőt, valamint 620 Nm nyomatékot termel), új a lökhárító és a hűtőrács is, kérésre 2+2 üléses utasterében meg jobb, igényesebb az anyagfelhasználás, mint valaha. Felárért - 17 kg-os súlycsökkentést is eredményező - pazar sportülésekben trónolhat a sofőr. Tolatókamera, külső-belső karboncsomag, Brembo kerámiafék, adaptív felfüggesztés is került az extralistára.
A 2013-as modellévű DB9 100 km/h-s tempóra 4,6 mp alatt gyorsul, az amúgy 5-tel visszafogott végsebessége 295 km/h. Mindez alaphangon kb. 50 millió forintot kóstál, az első darabokat októberben vehetik át a rajongók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?