Egy új cső és egy új szoftver kell a tiszta VW dízelhez
Apró módosításokkal javítható a VW EA 189-es motorjának emissziója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagen 1.6-os és 2 literes dízeljeit pár apró módosítással csalásmentesre és korrekt emissziójúra tudja alakítani.
A Volkswagen közzétette, hogy a dízelbotrányt kirobbantó EA 189 motorcsaládjához milyen módosításokat tervez európai visszahívási akciójában. A német szövetségi közeledési hatóságnak prezentálta a gyártó a tervezett módosításokat, eszerint a kisebb 1.6-os motoroknál szükség lesz fizikai átalakításra is. Kicserélnek egy csövet, mert nem volt elég szűk, így megzavarta a légtömegmérő működését. Az újjal pontosabban tud működni a légtömegmérő, és így az új szoftverrel már megfelelő környezetterhelési értékeket fog produkálni az autó.
Az átalakítás egy órás hosszúságú szervizlátogatást tesz szükségessé. A kétliteres motorral szerelt autóknál még kevesebb idő is elég, mert ott csak a vezérlőelektronika módosítása szükséges a korrekcióhoz. A VW tulajok ezt olvasva ne szaladjanak rögtön a legelső márkaszervizbe, hanem nyugodtan várják meg a gyár januárra várható hivatalos értesítését, és az alapján járjanak el. Elvileg ezek az átalakítások nem változtatnak majd semmit a teljesítményen és a fogyasztáson sem, de velük már meg fog felelni a kocsi az előírásoknak. Az 1,2 literes motor átalakításán még dolgoznak, pár hét, és meglesz a döntés annak ügyében is. A német autós szaklapok szerint annál is elég kell legyen a szoftverfrissítés.