Koncepcióként, illetve a Focus elektromos változatán már bevetette ezt az Aston Martin hatású hűtőmaszkot a Ford, itt azonban már szériamodellről beszélhetünk. A képen látható középkategóriás ráadásul ugyanúgy Fusion, mint a hazai piacról most kifutott, előző Fiesta-alapú kisegyterű is, hiszen a Ford nagyautója az Egyesült Államokban e néven fut
Mivel a Ford már tavaly megszellőztette, hogy a
Fiesta és a
Focus után a Mondeo is világautó lesz, azaz az összes kontinensen alapvetően egyező formában, csak részleteivel, futómű-hangolásával és motorpalettájával illeszkedik majd a helyi igényekhez, az Észak-Amerikában, a Detroiti Autószalonon most bemutatkozott Fusion már az Európába márciusban, a Genfi Autószalonon érkező negyedik generációs Mondeo vonalait mutatja. Az egyelőre négy- és ötajtós limuzinként bemutatkozott Fusion Mondeóként természetesen az európai eladások túlnyomórészét kitevő kombi karosszériával is érkezik majd.
Fusion néven csak négy- és ötajtósként készül majd a Ford középkategóriása, de az európai Mondeo kombiként is érkezik, tavasszal, a Genfi Autószalonon
Fordos szokás szerint sok pakolóhelyet ígér az utastér
A tengerentúli motorpaletta szokás szerint csakis benzines egységeket sorol, a 2,5 literes, 170 lóerős alapgép mellett választható a Focusból, előző Mondeóból is ismert, 1,6 literes, 180 lóerős EcoBoost turbómotor is. A 2,5 literes váltója alapáron 6 fokozatú automata, az 1,6 turbó alapból manuálisat, kérésre automatát kap, és mivel hozzá a stop-start elektronika is jár, az a verzió a Ford első olyan modellje, melyben a motormegállító rendszer és az automata váltó együtt szerepelhet.
Konnektorból tölthető hibridként is bemutatkozott a Fusion, de elektromos hatótávjára egyelőre nem derült fény
Hibridként két verziót is kínál majd a Fusion, mindkettőben 2,0 literes, a korábbi 2,5 literesből származtatott, Atkinson ciklusú benzinmotor, fokozatmentes automata váltón keresztül, a villanymotorral együtt 185 lóerős teljesítménnyel hajt, a sima Hybrid országúti vegyes fogyasztási értéke 5,3 l/100 km, de létezik egy Energi, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátorral szerelt verzió is, mely 2,3 l/100 km kalkulált fogyasztással büszkélkedhet, és a Chevrolet Volthoz hasonlóan benzinégetés nélkül, csupán villanymotorjával is képes mozogni.
Európába egyéb, takarékos verziókkal is várható a Mondeo, a flottavásárlók kedvence lehet majd a 115 lóerős, 1.6 TDCi, a jobb menedzserek már a 2,0 literes, 140-163 lóerősekből kaphatnak, míg a cégvezetők a 2,2 literes, 200 lóerősben bújhatnak meg - lám, beosztottjaikhoz hasonlóan, ők is csak Mondeóval járnak. A csúcsverziókban a
Focusból ismert aktív parkolássegéd, sávtartó-elektronika és távolságtartós tempomat is szerepelhet, s természetesen az utastérben kényelmi extrák is szinte vég nélkül sorakozhatnak.
A Plug-In Hibrid változatát nagyon várjuk árral és hatótávval!
Úgy tarolják le a piacot először a plug-in hibridek, majd az elektromos autók, mint a sáskahad!
1-2 éven belül vége a kizárólag benzin vagy diesel autóknak, újként hamarosan nem lehet már eladni őket, sőt használtként is csak fillérekért.