Kukucs! Egyelőre nem sokat mutat meg magából az 1-es M Coupe, de a BMW-nél jól tudják, most ennyi is bőven elegendő
Csak azt tudjuk, hamarosan - talán egy hónap múlva Párizsban - bemutatják, néhány újságíró az Ascari versenypályán már ülhetett az álcázott tesztautóban, és szó sem lehet arról, hogy M1 legyen a neve. Voltaképpen ennyi, ja, majd elfelejtettük, a motort 350 lóerő körül ígérik a bajorok, és a hangsúly kivételesen a „körül” szóra értendő, mert a pontos adat még várat magára.
Szép a felni, az Y küllős mintázat klasszikus M-es motívum, az 1-eshez is remekül passzol
Annak ellenére, hogy a helyzet szinte tálcán kínálta magát, a BMW sokáig egy helyben toporgott az 1-es sorozat M-es változatával kapcsolatban. A dilemmát, pontosan az egyik dilemmát az okozta, hogy a gazdasági világválság a BMW-t is érintette, az M-es hagyományok viszont kötöttséget jelentenek a motorral kapcsolatban – amelyik müncheni autóra felkerül a bűvös betű, annak az orrában önálló fejlesztésű erőforrás dohog. Példának okáért ilyen volt a mostanra legendássá lett 3,2 literes sorhatos, és ilyen a Formula-1 ihletésű 5.0 literes V10-es, amely nem győzte besöpörni az
Év motorja díjakat. Innentől a kérdés adja magát: okos dolog a válság közepén, egy rétegmodellhez méregdrága motort fejleszteni? Egyértelmű válasz helyett beszéljenek inkább a tények. A BMW - mondjuk ki - bizony kompromisszumot kötött a remélt üzleti siker érdekében, mert a 135i turbós erőgépét húzta fel, és ezzel fityiszt mutatott a maga teremtette hagyományra.
Négy vastag kályhacső - a menetteljesítmények mellett valószínűleg a hangzással sem lesz baj
Szó sincs tehát új motorról, ám ez a félrelépés meggyötörte a bajorok lelkiismeretét, mert az M1 jelzéstől úgy félnek, mint a tűztől. Érthető. A Giugiaro-féle M1 sportkocsi a BMW egyik leghíresebb autója, konkrétan az első M-es típus, és ezt a nevet felhasználni egy olyan modellhez, ami a legkisebb a sorban, ráadásul a pedigréje sem makulátlan… Nem, olyan ember nem dolgozik a BMW-nél, aki erre képes lenne, így aztán
1-es M Coupe lesz a hivatalos elnevezés, és ezzel mindenki jól jár. A vásárlók megkapják, amire vágynak - mert ahhoz kétség sem férhet, hogy a betűvarázson kívül igazi élményt nyújt majd a legerősebb 1-es vezetése -, a BMW pedig nem lőtte lábon magát, és az M1 jelzés továbbra is büszkén ragyoghat.
Saját motor ide vagy oda, azért ez fickós kis járgánynak ígérkezik… Nem vagyok már mai gyerek, de a fiam által egyszer egy hétvégére 118d volt alattam, olyan sima 5ajtós csak, hát nekem már azzal betelt a pohár, többet tudott, mint amire szükségem lett volna.