Sarki különszámmal ünnepli a 30 éves Panda 4×4-est a Fiat
Alapkivitelben téli gumival adják a Fiat Panda Antarcticát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Fiat a Frankfurti Autószalonon mutatja be a Panda 4x4 harmincéves történelmét ünneplő Panda Antartica modellt, azaz a Climbing felszereltségi szinten alapuló limitált kivitelt.
A Fiat-csoportnál most a sarkköri divat megy, a Jeep Frankfurtba viszi a Wrangler Polar kivitelét, a Pandából pedig szintén antarktiszi változatot mutatnak be. Az egyedi széria külső megjelenését a kéttónusú fényezés teszi egyedivé, de figyelemfelhívó a fehér karosszéria és a fekete tetőlemez kombinációja is. Stílusjegyekből van bőven: kéttónusú szürke 15 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, narancssárga dísztárcsák a kerekek közepén, sötétített ablaküvegek, narancssárga külső tükörház, valamint a B-oszlopon elhelyezett embléma.
A beltér szürke és narancssárga kárpitozással kapható majd, hátsó üléspadja alapáron háromszemélyes és 60/40 arányban osztható háttámlájú. A Fiat Panda 4x4 Antartica még 2013-ban forgalomba kerül kétféle motorral. A benzines 0.9 TwinAir Turbo 85 lóerős, az 1.3 MultiJet II dízelmotor pedig 75 lovas. Mindkét erőforrást stop-start rendszerrel szerelték fel. A Panda 4x4 Antarctica összkerékhajtása automatikusan aktiválódik, igény szerint haladéktalanul bekapcsolja a hajtásba a hátsó tengelyt. Az alapfelszereltség része az elektronikus differenciálzár funkcióval (ELD) felvértezett ESC menetstabilizáló rendszer. Ez a megoldás csúszós útfelületen történő elindulás, illetve haladás esetén nyújt plusz segítséget a vezetőnek.
Futóműve strapabíró (MacPherson rugóstag elöl, csatolt lengőkarok párosa hátul), sebességváltója hatfokozatú manuális. Ez a benzines motor esetében különösen rövid első fokozatot kapott, hogy terepen is könnyebb legyen az elindulás és a kapaszkodás. Az útfelülettől függetlenül megfelelő tapadásról az egyedi fejlesztésű 175/65 R15 84T M+S téli gumiabroncsok gondoskodnak. A Fiat sajtóközleménye szerint rossz tapadású felületen a modell 20 százalékkal jobb erőátvitelre képes, mint elődje.