A Maserati három újdonságából elsőként a Quattroporte felsőkategóriás luxuslimuzin mutatkozik be - 2014-es modellként a 2013 januári Detroiti Autószalonon
Egyelőre bármi gyári adat nélkül, de már hivatalos fotókon itt a hatodik generációs Maserati Quattroporte - a 2014-es modellévű új olasz luxuslimuzin a 2013 januári Detroiti Autószalonon fog bemutatkozni. A "négyajtós" a szigonyos márka első fecskéje abból a hármasból, amelytől a vezetőség komoly fellendülést, 2015-re már 50 ezres eladási számot remél. Követői az 5-ös BMW-vel (is) konkuráló Ghibli szedán és a koncepcióként még Kubangnak hívott Levante szabadidő-autó lesznek.
Egyes források szerint 15 centit gyarapodva 5,2 méter hosszú lesz a hatodik nemzedék, a bővülésből pedig főképp a hátsó lábtér kamatozhat. Kell is a fejedelmi helykínálat, ha sikerre gyúr a maserati Amerikában és kiváltképp Kínában
A vérfissítésre és a sikerre nagy szüksége van a Maseratinak, hiszen tavaly mindössze 6200 autót tudott értékesíteni. A képek alapján mindenesetre a
korábbi találgatás nem volt kapufa, illetve az a sablonos megállapítás is nehezen vitatható, hogy gyönyörű az autó. A dizájn a Fiat Group Centro Stile Maserati-szakos szekciójának munkája a pininfarinás Lorenzo Ramaciotti felügyeletével. Szokásos szépségén túl az elődnél csöppet nagyobbnak, kényelmesebbnek, (részben alumínium felhasználásával) könnyebbnek, s természetesen javított minőségű anyagokból építettnek ígérkezik.
Érintőképernyős, még jobb minőségű lesz a beltér sok-sok valódi fával és finom bőrrel.
A hátsó kissé audisra sikeredett. Az 530 HP rendszám utalás lehet a teljesítményre
Pletykaszinten most úgy tudni, hogy a sokat emlegetett V6-os dízelmotor a Levante orrában fog debütálni, amely a
boltokbaszalonokba 2014-ben, a Maserati centenáriumi évében érkezik majd. Alkalomhoz (nem) illő a gázolajos tabudöntés, de sajnos kötelező kör - kizárólag benzines palettával ma már ugye esélytelen piacot nyerni. A Torino szomszédságában található Grugliascóban gyártott Quattroporte "alapmotorja" 4,7 literes, több mint 450 lovas V8-as lehet a jelenleginél takarékosabban és 8 fokozatú ZF automata váltóval. A V8-as 530 lóerővel, turbóval is várható. Még spórolósabb és környezetkímélőbb V6-os és hibrid később érkezhet, ahogy összkerékhajtás is.
Egyetértek, hátulról akár egy Ford vagy Kia is lehetne. Elölről nekem a lámpa kicsit sok, franciásan túljátszott forma. Nem esek tőle úgy hasra, mint az előzőtől. A régi gyönyörű volt. Rárakták a coupé formai jegyeit, sajnos a nem túl eltaláltakat is.
hátulról eléggé jelentéktelen, de amúgy egész jó