Melyik autó a legjobb idősek számára?
ADAC-felmérés az időseknek ajánlott autókról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A gyártók rájöttek, hogy a vezetők nem egyformák. Mások a férfiak, mások a nők, mások a fiatalok és mások az idősek igényei. Az ADAC arra a kérdésre kereste a választ, hogy a legnépszerűbb németországi autók közül melyekkel boldogulnak az idős sofőrök.
[kepallobal=94814.jpg]Tesztelték a ki- és beszállást. A képen épp egy Scénic XMOD látható, ami különösen jó ebben[/kepallobal]
Az ADAC német autóklub fit&mobil néven immár harmadik éve hirdette meg tesztprogramját, amelyben a klub szerint idősekhez illő tizenhárom autót teszteltek. Egy kivételével mind a jó minősítést érdemelték ki, ám mind közül kitűnt a Volkswagen Sharan, amelynek kifogásolhatatlan a kezelése, éjszaka is jól vezethető, felszereltsége és csomagtartójának használhatósága is megfelelt az ADAC által megfogalmazott elvárásoknak. A hatalmas oldalajtók ellenére a ki- és beszállás mondjuk esetében sem tökéletes.
Jó eredményekkel zárta a tesztet a főként felszereltségével, kényelmével és könnyed éjszakai vezetésével csábító BMW 3 GT. A toplista harmadik helyére a Volkswagen Golf Plus került, amely egyenletesen jó eredményt kapott, csak a felszereltségével nem voltak megelégedettek a tesztelők. A Golfnak és a Passatnak nem lehet kiemelni egyik erényét sem, egyúttal nem lehet felróni nekik semmi hátrányt. A Skoda Fabia ugyanakkor csak elégséges minősítést kapott, a kilátás, az éjszakai vezetés és a felszereltség tekintetében elmaradt a többiektől. Az üléspozíció és megközelítés figyelembevételével a Renault Scénic a bajnok.
Az alábbi táblázat az összesített eredményeket mutatja, az ADAC szokása szerint a nagyobb pontszám rosszabb jellemzőket mutat.
[kepallojobb=94813.jpg]A csomagok pakolásánál nem mindegy, mekkorát kell emelni[/kepallojobb]
Hogy hitelesen alkossanak képet az időskori használatról, a tesztelő szakemberek húszkilós, úgynevezett öregítő ruházatot kaptak (nehezékekkel a kezeken és a lábakon), hogy megközelítsék az időskori panaszokkal küzdők fizikai állapotát. Cipőjük alá a bizonytalanságot fokozó talpat rögzítettek, füldugóval korlátozták a hallásukat, speciális szemüveggel a látásukat, könyök- és térdvédővel nehezítették a mozgásukat. kesztyűt viseltek és nehezéket mellkasukon is. Így vezették szerpentines utakon az autókat, rakodtak a csomagtérbe. Megvizsgálták mennyire átlátható manőverezéskor az autó, mennyire nehézkes, vagy könnyű a be- és kiszállás, a csomagtérbe pakolás, mennyire esnek kézre és mennyire egyértelműek a kapcsolók és működésük, milyen a komfort, a felszereltség és az éjszakai vezetés. Az Opel Mokka fejlett, adaptív világítási rendszere utóbbiban jól teljesített.
Az alábbi táblázat az összesített eredményeket mutatja, az ADAC szokása szerint a nagyobb pontszám rosszabb jellemzőket mutat.
ADAC Fit&mobil 2013
1. | Volkswagen Sharan | 1,8 pont |
2. | BMW 3 GT | 2 pont |
3. | Volkswagen Golf Plus | 2 pont |
4. | Volkswagen Passat Variant | 2 pont |
5. | Volkswagen Golf VII | 2 pont |
6. | Renault Scenic | 2 pont |
7. | Opel Mokka | 2,1 pont |
8. | Kia Carens | 2,3 pont |
9. | Volvo V40 | 2,4 pont |
10. | Renault Mégane | 2,5 pont |
11. | Peugeot 2008 | 2,5 pont |
12. | Renault Captur | 2,5 pont |
13. | Skoda Fabia | 2,6 pont |
Mit ad a teremtő – az első öt német, abból négy VW. Na neeee…..
Ez így egy vicc ! Kb 20 éves gyerekkel tesztelni a 70 éves helyett. Az éjszakai vezetés,a ki be szállás kényelme
a kilátás az autóból ezek a legfontosabbak az idősebbeknek.
Nem lett volna egyszerűbb idős embrekkel teszteltetni a kocsikat? Nem kellett volna a tesztelőkre felszerelnin ezt a sok hülyeséget. Azzal is számolni kellene, hogy az idősebbek nem fogadják és nem is kezelik könnyen az elektronikai újdonságokat sem.