Melyik autó a legjobb idősek számára?

ADAC-felmérés az időseknek ajánlott autókról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gyártók rájöttek, hogy a vezetők nem egyformák. Mások a férfiak, mások a nők, mások a fiatalok és mások az idősek igényei. Az ADAC arra a kérdésre kereste a választ, hogy a legnépszerűbb németországi autók közül melyekkel boldogulnak az idős sofőrök.

[kepallobal=94814.jpg]Tesztelték a ki- és beszállást. A képen épp egy Scénic XMOD látható, ami különösen jó ebben[/kepallobal] Az ADAC német autóklub fit&mobil néven immár harmadik éve hirdette meg tesztprogramját, amelyben a klub szerint idősekhez illő tizenhárom autót teszteltek. Egy kivételével mind a jó minősítést érdemelték ki, ám mind közül kitűnt a Volkswagen Sharan, amelynek kifogásolhatatlan a kezelése, éjszaka is jól vezethető, felszereltsége és csomagtartójának használhatósága is megfelelt az ADAC által megfogalmazott elvárásoknak. A hatalmas oldalajtók ellenére a ki- és beszállás mondjuk esetében sem tökéletes. Jó eredményekkel zárta a tesztet a főként felszereltségével, kényelmével és könnyed éjszakai vezetésével csábító BMW 3 GT. A toplista harmadik helyére a Volkswagen Golf Plus került, amely egyenletesen jó eredményt kapott, csak a felszereltségével nem voltak megelégedettek a tesztelők. A Golfnak és a Passatnak nem lehet kiemelni egyik erényét sem, egyúttal nem lehet felróni nekik semmi hátrányt. A Skoda Fabia ugyanakkor csak elégséges minősítést kapott, a kilátás, az éjszakai vezetés és a felszereltség tekintetében elmaradt a többiektől. Az üléspozíció és megközelítés figyelembevételével a Renault Scénic a bajnok.
Hirdetés
[kepallojobb=94813.jpg]A csomagok pakolásánál nem mindegy, mekkorát kell emelni[/kepallojobb] Hogy hitelesen alkossanak képet az időskori használatról, a tesztelő szakemberek húszkilós, úgynevezett öregítő ruházatot kaptak (nehezékekkel a kezeken és a lábakon), hogy megközelítsék az időskori panaszokkal küzdők fizikai állapotát. Cipőjük alá a bizonytalanságot fokozó talpat rögzítettek, füldugóval korlátozták a hallásukat, speciális szemüveggel a látásukat, könyök- és térdvédővel nehezítették a mozgásukat. kesztyűt viseltek és nehezéket mellkasukon is. Így vezették szerpentines utakon az autókat, rakodtak a csomagtérbe. Megvizsgálták mennyire átlátható manőverezéskor az autó, mennyire nehézkes, vagy könnyű a be- és kiszállás, a csomagtérbe pakolás, mennyire esnek kézre és mennyire egyértelműek a kapcsolók és működésük, milyen a komfort, a felszereltség és az éjszakai vezetés. Az Opel Mokka fejlett, adaptív világítási rendszere utóbbiban jól teljesített.
Az alábbi táblázat az összesített eredményeket mutatja, az ADAC szokása szerint a nagyobb pontszám rosszabb jellemzőket mutat.
ADAC Fit&mobil 2013
1. Volkswagen Sharan 1,8 pont
2. BMW 3 GT 2 pont
3. Volkswagen Golf Plus 2 pont
4. Volkswagen Passat Variant 2 pont
5. Volkswagen Golf VII 2 pont
6. Renault Scenic 2 pont
7. Opel Mokka 2,1 pont
8. Kia Carens 2,3 pont
9. Volvo V40 2,4 pont
10. Renault Mégane 2,5 pont
11. Peugeot 2008 2,5 pont
12. Renault Captur 2,5 pont
13. Skoda Fabia 2,6 pont
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 00:19
    Permalink

    Ez így egy vicc ! Kb 20 éves gyerekkel tesztelni a 70 éves helyett. Az éjszakai vezetés,a ki be szállás kényelme
    a kilátás az autóból ezek a legfontosabbak az idősebbeknek.

  • 2017.10.30. at 00:19
    Permalink

    Nem lett volna egyszerűbb idős embrekkel teszteltetni a kocsikat? Nem kellett volna a tesztelőkre felszerelnin ezt a sok hülyeséget. Azzal is számolni kellene, hogy az idősebbek nem fogadják és nem is kezelik könnyen az elektronikai újdonságokat sem.

Vélemény, hozzászólás?