A VW októberi eladásai romlottak a dízelbotrány miatt
A Volkswagen eladásai 3,5 százalékkal csökkennek a dízelbotrány miatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a többi gyártónak most épp felfelé ível, de a Volkswagen-csoportnak nem kedvez a jószerencse. A dízelbotrány meglátszik az eladásokon.
Nem elég, hogy a dízelmotorok teljesítményét változtató és ezzel a környezetvédelmi vizsgálaton csaló szoftverrel lebukott a Volkswagen, de most kezd dagadni az újabb botrány. A cég saját vizsgálata tárta fel, hogy az autóik megadott szén-dioxid kibocsátási értéke és fogyasztása nem felel meg a valóságnak. Ahhoz nem kellett tőzsdeszakértőnek lenni, hogy az ember azt tippelje, hogy mindez kihatással lesz eladásokra és így a cég nyereségére is. Azt persze még a guruk sem tudják, hogy mennyire mélyen érinti a márkanév megrendülése a gyártót. A veszteség mérete a hatalmastól az óriásiig bármekkora lehet, és ez vonatkozik az anyagi és az erkölcsi kárra is.
Most megérkeztek az első kézzelfogható információk, amik szerint az októberi eladási számokon már látszik a cég saját válságának negatív hatása. 2014 októberéhez hasonlítva 3,5 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés. A szeptember 18-án kipattant botrány utáni első teljes hónapban csak 831 300 jármű kelt el. Érdekes az egyes részmárkák teljesítménye külön-külön nézve, mert míg a Volkswagen 5,3 százalék mínuszban van tavalyhoz képest, addig az Audi az új A4-essel 2 százalék pluszt hozott. A nagy közösbe a legkisebb darabszámot adó, de annál nagyobb hasznot hozó Porsche meg egyenesen szárnyal, az átdolgozott 911-esnek köszönhetően 18,2 százalékot nőttek a tavaly októberihez képest az eladásaik.