0,24 a légellenállási együtthatója
Már tesztköreit futja a DS új csúcsmodellje, amelyről most elárultak néhány információt, és a márka Formula E versenyautójának festésére hajazó álcamatricázás nem tud mindent. Jól látszik, hogy megtartották az eddigi formanyelvet. A fényforrások vertikális menetfényekkel egészültek ki, amelyek a DS PIXELVISION lámpatesteket keretezik. Emellett a gyáriak is nevén nevezik, hogy ez egy SUV szerűség, de túlmutat a hagyományos SUV-kupékon, ellenben megőrzi azok előnyeit. A képek alapján egy Citroën C5 X szerű autóra lehet számítani, amely tisztán villanyhajtású és 750 km a hatótávolsága.
A hátsó sárvédők formázása, és a hátsó lámpák vertikális elemei is a hatékony légáramlást szolgálják
Vajon mikortól indul majd a DS-nek az a korszaka, amit úgy harangoztak be, hogy ők lesznek „az autóipar Louis Vuitton-ja”? Mikor jön az első olyan modell, ami már ennek jegyében készült? Mert ez még valószínűleg nem az 😀
Ez Kb 2015-ben már igaz volt. Ha jártál autószalonokra, a DS már akkor is olyan párizsi divatszalonokat megszégyenítő standokat állított össze a nemzetközi kiállításosokon amikor még rendes modelljei sem voltak (pl Párizs 2016 https://egzostive.com/parizsi-autoszalon-2016 , ahol volt külön szabójuk aki bőrtokot készített a kulcsodnak ha DS-szel érkeztél). De hoztak valami lélegzetelállító tanulmányt (pl a DS Intense), ami egész jól eltakarta hogy a korabeli DS modellek szó szerint Citroen modellek voltak több krómmal.
Aztán szépen megérkeztek a saját modellek is idővel, nekem a DS4 és a DS7 kifejezetten tetszett.
Próbálj ki egy DS7-est, és megérted, mire gondolok (itt is tesztelték). Engem az a belső kifejezetten lenyűgözött a francia diszfunkcionalitása ellenére. Volt egy pár gyengéje amik sokkal nyilvánvalóbbak voltak mint a Mazda esetében, így végül nem mertem bevállalni. De a stílusa és a szokatlan luxusa vitathatatlan.