Buszozás helyett – Renault EZ-GO tanulmány
A Renault új tanulmányautója átformálná a tömegközlekedést
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Genfi Autószalonon a távolabbi jövőbe is betekintést nyújtottak az autógyártók, köztük a Renault is az EZ-GO tanulmányautóval.
Habár személyautónak is nevezhetjük, valójában a tömegközlekedésben nyújthat segítséget a Renault új tanulmányautója. Az EZ-GO ugyanis hat főt szállíthat, de nem a ma megszokott ülésrendben. Az üvegfallal körbeölelt járműben amolyan buszos, sőt inkább metrós lehet az utazási érzet, mert az utasok egymással szemben foglalhatnak helyet.
A vezetéssel nem kell törődniük, a 4-es szintű önvezetésre képes jármű ezt leveszi a vállukról annak terhét, igaz 50 kilométer/óránál nem képes nagyobb sebességre. Azonban ez nem jelenthet problémát mivel a városokban többnyire 50 km/h a sebességhatár és az EZ-GO feladata ki is merül a városi személyszállításban. Az 5,2 méter hosszú és 2,2 méter magas autó egy picit nagyobb, mint az Espace, a Renault nagy egyterűje. A meghajtásáról természetesen villanymotor gondoskodik, hiszen a jövőt szinte már senki sem belsőégésű motorokkal képzeli el.
A Renault ezt a járművet már nem is magánszemélyeknek szánja, inkább a közlekedési vállalatokat célozná vele. Külön megállókat is vizionált a francia gyár, ahol menetrendszerűen megállhatnának az autói, amelyek a nagy üvegfelületeknek hála még a városnéző buszok génjeiből is örökölnének egy keveset. Persze nem az a cél, hogy leváltsa a buszokat, hiszen a kapacitása nem megfelelő ehhez, de mindenképp színesebbé tenné a városi tömegközlekedési lehetőségeket
Ez szánalmas, és egyben keserű jövője az autózásnak. Mely csodás tevékenységnek, -melyet lehet hivatásszerűen, kikapcsolódásból, és családi segítség céljából is űzni,- egyenesen a megszentségtelenítése, megrontása. Ez egy nagy rakat s*ar!!