Pici, városi, elektromos kupé-kabrió a Peugeot Fractal
A Peugeot megmutatta a Fractal koncepciót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Peugeot legújabb tanulmánya rászolgált a nevére. Formája és kialakítása is elég vadra sikerült.
A fraktálok végtelenül komplex geometriai alakzatok - szól a fáma, és így képzelik el a franciák a jövő trendi városi autóját. A Fractal koncepció hivatalosan csak a Frankfurti Autószalonon fog bemutatkozni, de a Peugeot már most közzétette a fotóit és több információt is elárult róla. Hossza 3,81 méter, ezzel rövidebb a megszokott, átlagban négyméteres kisautóknál és a felépítése is tömör. A súlya éppen ezért elég alacsony tud maradni: 1000 kilogrammos.
Lehetne akár sportkocsi is, de nem az, hanem levehető tetejű kupé-kabrió. A kerekei a mai divat szerint nem kicsik, 19 colosak, a kasztninak viszont a négy csücskébe vannak kitolva, így a rövid túlnyúlásokkal jól manőverezhetőnek és agilisnak ígérkezik a Fractal. Alacsony és nagyon közel is ül az úthoz. Összkerékhajtású és légrugós futóművével 7 és 11 centiméter között változtatható a hasmagasság. Hajtását két elektromotor adja, egy az első, egy a hátsó tengelynél, teljesítményük 75 kW, azaz 102 lóerő. Az akkumulátor kapacitása 30 kWh, így a hatótáv 450 kilométer.
A nulla-száz gyorsuláshoz elég neki 6,8 másodperc, ezer méter álló helyzetből meg megvan 28,8 s alatt. A beltér nyolcvan százalékát három dimenzióban nyomtatott felületekkel vonták be. Emellett fontos részlet még a továbbgondolt i-Cockpit műszerpult is. A head-up display nagy felbontású holografikus képet jelenít meg és Peugeot-szokás szerint egy polikarbonát lapra vetít. Középen egy 7,7 colos Amoled érintőkijelző virít, körben egy - nem elírás - 9.1.2 hangképű hifirendszer dübörög jó pár mélynyomón és csipogón át. Még az ülésekből is jön a hang. Az Fractal ebben a formájában persze csak showautó, megvalósulására nagyon kicsi az esély, de egyes technikai és formai megoldásai idővel megjelenhetnek a gyártásban.